Fune
KIDACEK
crx
Klofkac
sneakfast
Des_Arthes
Archiv novinek 2007
Mistrovství ČR v CTF
Dnes soutěž odstartovala prvními zápasy. Naš televize Vám jako první přináší výsledky!:)
Speedy Marines | vs | Best Killers | 3:0 |
Death Hunters | vs | Pařmeni | 4:0 |
Odamex se posouvá do vyšších pater
Dema z klasického doomu jedou dobře ve většině případů a už zvládá i dokonce dema z duelů, dlouhá i dvacet minut. Naopak stále existují i dema z klasického doomu, která se rozhodí, pokud na takové narazíte, klidně dejte autorům vědět.
Pokud si chcete Odamex vyzkoušet, můžete i na českém serveru od Cyberrealityho, který běží taktéž na poslední revizi.
Rocket jumps a rjspace9f
Nicméně snad nejhratelnější mapa pro všechny skokany bez ohledu na skokanský skill je doposud rjspace, který již dříve vytvořil Earthquake, a který prošel za svou dobu řadou změn. Počátky skákání v této mapě byly těžké, avšak tato nemoc ze skákání dovedla pár hráčů do takových šíleností, až zůstává rozum stát. První velký úspěch zaznamenal TOD, když tuto mapu proběhl za neuvěřitelných 9:43. Ostatní hráči jen smutně koukali buď s nedokončeným levelem nebo s časy kolem 30min. Postupem času se však dva z nich trhli (jmenovitě já a dew). A časový souboj je na světě. Dew ve svém zápalu, kdysi vytvořil český rekord za 13:10, což byl veliký úspěch. Postupem času jsem se i já prokousával mapou a ubíral vteřinky. Momentální rekord mapy s časem 4:02 nedrží nikdo jiný než TOD. Český rekord je nastaven na hodnotu 4:45, který vytvořil dew a já jsem směle druhý s časem 6:32 (který jsem shodou okolností udělal dnes).
Souboj o Český rekord
Dew 13:10
hokis 11:56
hokis 11:53
hokis 10:12
hokis 10:00
Dew 9:41
hokis 8:55
Dew 7:21
Dew 4:45
Vrcholem všeho je v této mapě je sbírat rozmístěné armory (helmyčky, body). S tímto opět začal TOD, v době kdy lítal po mapě a sbíral body bylo snad pro všechny hráče nemožné body jen najít natož si pak pro ně skočit. Opět se sešel čas s časem a i toto dnes s dewem podnikáme. Díky tomu, že TOD udělal neuvěřitelnej čas sám, jsme se rozhodli ho překonat společně. Počátky tohoto nového rozměru ve staré mapě byly složité. Začali jsme časem někde kolem 45min, kdy jsme nevěděli, kde jsou body umístěny. Pro představu za 45min by si TOD 2x sebral všechny body a ještě by se u toho dloubal v nose. Hned jak jsme přišli na umístění všech bodů jsme se vrhli na nahrávání. S časem 45min přes 35,30,24 až na následných 20min. To znamená, že cíl překonat samotného TODa ve dvou se podařil, nicméně budem dál zkoušet čas vylepšit.
Při zájmu doporučuji zavítat na stránky DH konkrétně na Dewův sloupek, tam najdete informace o průběhu historie na rj scéně, dema nejlepších a ostatní užitečné věci týkající se rocket jumpu.
3rd GamePark Tourny
Vítězové si odnesou Pistol Mouse FPS, Herní sluchátka a hru Soldiers: Heroes of World War II + nějaký drobný. Prozatím je registrováno zhruba 70 lidí (z toho půlka lam:).
Odamex opouští od statusu alpha!
Zároveň byla přidána možnost podpořit tento projekt finanční částkou pomocí PayPal, takže pokud máte možnost Odamex podpořit a především o to máte zájem, určitě neváhejte, více se dozvíte v novince na oficiálních stránkách. Stahovat Odamex 0.3 můžete jak pro Windows tak pro Unixové platformy, Mac OSX balík by měl být dostupný do dvou dní.
Lan & hospa info
Hospa pátek 26.10.07 | |
---|---|
KDE: | Hospoda U Suchý Dásně (web) |
KDY: | 19:00 - 02:00 (možno přijít dřív) |
ADRESA: | Trojická 11, Praha 2 |
KUDY: | Metrem #B (Karlovo Náměstí), Šalinou #18, #24 (Botanická zahrada) |
MAPA: | mapy.cz |
SEBOU: | Prachy, kýbl na blití |
LAN sobota 27.10.07 | |
KDE: | Herna Battlezone (web) |
KDY: | SO 10:00 - NE 10:00 |
ADRESA: | Myslíkova 23, Praha 1 |
KUDY: | Metrem #B (Narodní třída (200m) nebo Karlovo naměstí (230m), Šalinou (Karlovo náměstí, Lazarská, Jiráskovo náměstí) |
MAPA: | mapy.cz |
SEBOU: | Prachy, kýbl na blití a aim:) |
Jen nápad: možná by stálo za to napsat do komentů, kdo příde do hospy... A samozřejmě se stále můžete na lanku regnout.
Zdaemon SH liga otevřena - všem *UPDATED*
Původně mělo jít o akci pouze pro obyvatele koleje + několik vyvolených, nakonec je ale liga otevřena úplně všem. Zrušeny byly také původně zamýšlené penalizace pro hráče mimo kolej, které měli zvýšit šance na úspěch nově příchozím hráčům proti těm, kteří hrájí zdaemon již nějaký ten pátek. Pravidla jsou nyní ještě ve fázi přípravy, téměř jisté je ale to, že se bude jednat o 5 map z nihž 4 budou stará dobrá entryway, dále D5M1, D5M7 a judas23_.
Pátá mapa ještě určena není a adeptů je zatím více.
Pro upřesnění pravidel sledujte jak fórum zdaemonu, ligové stránky a nakonec by měla být updatována i tato novinka.
*UPDATE*
Tak pravidla jsou již hotová, nemá cenu abych je sem přepisoval protože můžete rovnou navštívit příslušnou sekci na stránkách ligy.
Preview - Zdaemon 1.09
Jak už bylo řečeno, nový zdaemon by měl opravovat také velké mmožství bugů, velký podíl by na tom měl mít i přepracovaný síťový kód, který má na svědomí mnoho "nepěkností" současné verze. Například COOP by se údajně měla stát mnohem větším zážitkem, alespoň co se podobnosti s originálem týče. Otázka na kterou bohužel snad nikdo nezná odpověď je kdy bude další verze k dispozici, můj odhad je spíše pesimistický a řekl bych že plnou verzi 1.09 tento rok ještě neuvidíme, než vyjde 1.09 jako oficiální nová a povinná verze, projde si zdaemon ještě fázemi RC kdy širší veřejnost testuje tzv. "realease candidates" a hlásí bugy a potencionální problémy, teprve po několika fázích RC se dostává ke slovu plná verze.
Souhrn novinek
Také byl pozměněn CTF maplist serveru číslo 6, kde jsem vybral jen ty nejhranější a podle mého názoru nejkvalitnější mapky, určitě by se dalo spekulovat o pár mapách navíc či o adeptech na vyjmutí, nicméně myslím že moje nabídka nikoho neurazí.
Takže poděkování cyberrealitymu :) který tyto servery provozuje za ochotu a rychlost s jako toto vše vyřídil.
Registrace na LAN party spuštěna
Odamex 0.3a na spadnutí
Výsledky Allstars 2007 - OS vítězí
Po multiplayerové části byl stav 20:19 pro OS, kdo by řekl, že bude rozhodovat singlplayerová část, které se zúčastnili pouze 4 hráči (Tomsa, Draza, hokis a Darg). OS tak nakonec vyhravájí celkovým skóre 22:20. Kompletní výsledky hledejte na http://allstars2007.idoom.cz.
The Ultimate Torment & Torture
Je tomu již skoro týden co Tormentor667 zveřejnil finální a poslední verzi svého projektu Torment & Torture s výstižným názvem The Ultimate Torment & Torture. Mapy na kterých pracoval kolik let (první epizoda ze série Torment & Torture vyšla již v roce 2000) konečně spatřili světlo pekla a my si můžeme v klidu vychutnat skvělou dávku akce, efektů, nových monster...
A co, že dělá The Ultimate Torment & Torture tak výjmečným?
a hektolitry dalších vychytávek...
Nejlepší herní zážitek tohoto roku? Určitě. Jeden z nejlepších wadů vůbec? Určitě.
Download
Zdaemon CTF Turnaj #5 - 3 vs 3
DooM Allstars 2007 - harmonogram
Kapitáni nyní do pátečních dopoledních hodin stanoví sestavy a vše zveřejní na příslušném Idoom foru. Tam směřujte i případné dotazy ať předejdeme zmatkům. V zájmu snazší domluvy v neděli prosíme účastníky, aby se dostavili na IRC kanál #doom.cz (návod jak se připojit).
DooManiax ztratily doménu
Mimochodem, dnes končí registrace na DooM Allstars 2007.
Doom 4 určitě bude
Odamex is awake again
Pokud čirou náhodou nevíte co je Odamex zač nastíním. Odamex je multiplatformní port hry Doom, který se snaží přinést zážitek z hraní klasického Dooma na bázi klient/server. Momentálně jsou ve hře dva porty, SkullTag a ZDaemon. Odamex se snaží být vyjímečný především nádechem starého dooma, tedy klasiky. Aby měl šanci se uplatnit mezi SKullTagem a ZDaemonem obsahuje i nejhranější online mód CTF s pokročilým bodováním a především podporu lmp dem. První verze Odamexu byla dostupná 19. ledna 2007 (mezi hráči ČR o den dříve ;)) a byla pouze náznakem o co vývojovému týmu půjde především. Měsíc na to vyšla další verze s označením 0.2a, která byla od prvotního dílu v mnoha ohledech vylepšená. Od této doby, tedy nějakých 7 měsíců se z pohledu obyčejného pařana s Odamexem nehnulo.
Redakce iDoomu samozřejmě ale sleduje samotný vývoj a né pouze nové verze a 5. srpna letošního roku jsme upozorňovali na binárky pro Windows verze 0.2a r269.
Pokud jde tedy o Odamex je to určitě port který si zaslouží velkou pozornost především od, a nejen, OS hráčů Dooma. Momentálně je ve stádiu alpha verze 0.2 revize 292, ale dá se předpokládat, že ještě dnes se ono poslední číslo zvýší a tím se ještě víc přiblíží magické 300, s kterou se možná dočkáme i toužené verze 0.3a ale to ví pouze autoři. Redakce iDoomu bude určitě tento port sledovat a o nových skutečnostech informovat.
DooM Allstars 2007
Letos se proti sobě postaví doomeři podle toho, jak dlouho hrají doom v multiplayeru. Celá akce nese podtitul Old school vs. New school a starý pasty tak změří síly s čerstvou krví:). Ptáte se, jak se zúčastnit? Je to jednoduché, stačí se upsat do registračního formuláře na stránce allstars2007.idoom.cz a zde vyplnit 4 povinné údaje (systém je shodný s registracemi na lan, takže snad to bude bez problémů). Důležité je políčko "Od kdy hraju doom v multiplayeru:". Zde prosím uvádějte, kdy jste začali hrát doom po internetu!
Harmonogram celé exhibice je následující:
- Registrace: od neděle 26.08.07, do: pondělí 10.09.07 23:59
- Start: neděle 16.09.07 18:00
SkullTag vs. ZDaemon
Komunita:
Nehlásalo se ještě před dvěmi roky, že na Doom komunitě celkově je skvělá ta komorní atmosféra, kde se všichni navzájem znají? Smáli jsme se Cskářům že to je kupa dětí. A stejně tak teď dopadla ZDaemon komunita (nejen mezinárodní), co duel to fake, co CTF na publicu to cheater nebo malé děcko co skáče do lávy. U SkullTagu je malá komunita naopak výhodou, že se tam motají pořád ti samí a navzájem už známí hráči. S fakerem sem se ještě nesetkal. Když hraju s někým dobrým tak ho znám, když s někým neznámým tak je to lama. Komunita je lepší, není to like CS jako v ZDaemonu.
Vývojový cyklus:
Vzpomínáte jak vyšla nová verze ZDaemonu? Že ne? To je možná tím že vyšla v roce 2005. Sotva já si pamatuju co za novinky v ní bylo. Naopak SkullTag tým chrlí jednu verzi za druhou a nejsou to jen nějaké estetické změny jako 1.07 => 1.08 ZDaemonu. Novinek v jednotlivých verzích SkullTagu je opravdu mnoho stačí si jen prolistovat changelogy, changelog ZDaemona 1.08 => 1.09 momentálně žádné převratné novinky neobsahuje.
Módy:
SkullTag má mnoho módů. Přes klasický coop, duely, TDM, CTF, FFA po skvělý Invasion, SkullTag, Survival a mnoho dalšího. V ZDaemonu máme prakticky CTF, TDM, FFA a duely. O coopu raději nemluvit ten jako by tam nebyl.
Newschool? OldSchool? Nebo obojí a přitom ani jedno?
SkullTag je především NewSchool port. A vůbec se tím netají. Ale ZDaemon přece není OldSchool port ani omylem =). Freelook, skákání, zaměřovač, to mají oba tyto porty, ale je za to kritizován SkullTag. Přitom jak v ST tak ZD se toto dá vypnout. Ale není to patová situace, SkullTag má tyto NS věci promakanější, takže dokonce vychází i zde jako vítěz. Navíc nejhranější mód ZDaemonu je CTF kde 98% hráčů používá freelook, skákání a zaměřovač. Jen ve SkullTagu to je na obtíž.
Linux? Windows? Není to jedno?
Zkoušeli jste hrát někdy ZDaemon v Linuxu? Pěkně o držku že? Cedega? Kupte si jí. Wine? Zkuste a uvidíte. SkullTag již podporuje i Linux a doslova z verze na verzi kdy oznámili, že se o to pokusí. Asi to není takový problém, jen v ZDaemonu na to kašlou.
<PRE>, [BK>, <ID>
Nevím, jestli mám tohle zmiňovat, jelikož speciální znaky jdou momentálně používat, a budou zakázány až v další verzi, otázkou je, jestli ještě nějaký z těchto klanů bude ještě existovat když (jestli) vyjde další verze ZDaemonu. Tak jako tak je to další buzerace ze strany ZD, clantag je polovina ne jen mého nicku a prznit ho hranatými závorkami a navíc za nickem je pěkná....
Zbraně:
Nakonec musím zmínit zbraně a opravit tak výrok Twistera z minulé newsky. SSG je silnější než v ZDaemonu. Jen záleží jak jsou nastaveny dmfalgs na serveru.
Doufám, že to nevezmete jako urážku své modly. Myšleno to tak nebylo i když úplně klidně to tak mohlo vyznít. Jinak řečeno ani jeden z těchto portů není dokonalý a stejně tak není ani jeden horší nebo lepší. Chyby mají oba a nikdo nemůže soudit, které sou větší a které menší, vždycky budou zastánci toho nebo onoho a pokud nechceme dopadnout jako jeden nejmenovaný internetový bloger s pochybným IQ a slepě prosazovat svou "pravdu", měli by jsme být tolerantní ke všem portům a nevnucovat se jiným.
IDoom není propaganda portů, je to portál o hře Doom, pokud se něco děje kolem Odamexu, budu se o tom snažit psát, pokud se něco děje kolem SkullTagu, bude o tom psát MethoD, pokud se bude něco dít kdekoliv jinde, bude se o tom snažit psát kdokoliv z iDoom týmu, ale psát o něčem co stagnuje se nedá. Účet tady má mnoho lidí a většina hraje ZDaemon, že o něm nepíšou je jejich chyba nebo opravdu není o čem psát? Pokud se někomu nelíbí poslední dobou přebytek novinek o SkullTagu, kolem kterého se pořád něco děje, není nic jednoduššího než požádat o zřízení účtu na iDoom a otevřít dosavadní redakci oči do světa ZDaemon.
Zdaemon vs Skulltag
1. Lenost doomerů měnit zvyky:
Svůj vliv zde měla především bývalá GameZone (nyní GamePark), kde začínal hrát v podstatě každý doomer. Na GZ byl totiž nasazen Zdaemon (dříve Zdoom). Skulltag jste mohli hrát pouze přes IDE. Zdaemon má tak u nás již šestiletou tradici, o které se Skulltagu může pouze zdát.
2. Komunita:
Srovnejte kolik lidí hraje Zdaemon a kolik Skulltag (dále jen ZD a SKL). Jistě mi dáte za pravdu, že kdykoliv si budete chtít zahrát, na ZD někoho najdete vždycky. Ve SKL je to právě naopak. Například právě teď hraje ZD 38 lidí, SKL 8.
3. Turnaje:
Možnost změřit síly s protivníkem v turnaji dodává hře punc důležitosti. Osobně jsem zažil největší nervy pri turnajových hrách a musím říct, že to má něco do sebe:). Nepočítal jsem to přesně ale ve ZD se hrálo cca 180 turnajů, ve SKL nevím (výpis turnajů totiž není a vše musíte hledat na forech). A právě to považuju za velký minus SKL. Seznam vítězů turnajů ve SKL prostě chybí!
4. CTF:
Kapitola sama o sobě. S uvedením CTF zaznamenal ZD velký boom a hlavně další přísun nových hráčů. Velkým plusem pro Zdaemon bylo rovněž jeho zařazení do "oficiálního" portu lan akcí. LAN CTF turnaje patřily k těm nejlepším hrám u nás, ať už co se týká kvality nebo zábavnosti.
5. Hratelnost:
Dost sporný bod na programu jen co je pravda. Když hraju SKL připadám si, že "pluju" mapou, zatímco ZD je dost těžkopádnej. Jenže je tu další věc, zbraně ve SKL ubírají zatraceně málo. Ve ZD se ta SSG ještě dá vydržet, ale to co střílí ve SKL není broxna.
Jistě jsou tu i další pro a proti, ale tohle jsou například moje důvody proč Skulltag není tak oblíbený jako Zdaemon. Samozřejmě vývoj obou portů je věc zcela odlišná a pokud má Skulltag v něčem navrch tak je to právě v této oblasti.
Bonusový úkol: zkuste ve Skulltagu najít server s entryway...
Něco málo informací...
Po úspěchu projektu 32in24 je hotov další podobný projekt s názvem 32in24 : DUEL CORE. Princip těchto projektů je jednoduchý - Dokončit co nejvíce map během 24 hodin a to se povedlo v obou případech. Zatímco mapy prvního projektu jsou zaměřeny na FFA, ten druhý je zaměřený (jak plyne z názvu) na duely. Všechny mapy jsou boom kompatibilní, takže si je můžete zahrát téměř v jakémkoli portu.
Poslední část novinky se týká připravovaného projektu ChainDM na kterém pracuje doomer Chaindude. Tento projekt jsem si vybral záměrně, protože níže píšu o příblížení skulltagu klasickému doomovi, tak teď bych rád předvedl jeho druhou tvář a to díky videu, které má na svědomí sám autor projektu a odhlaluje nám části první mapy. Jak sám Chaindude říká, tento projekt má být zaměřený na všechny newschool vlastnosti skulltagu, tudíž si ho asi bez skákání a mouselooku moc dobře nezahrajete. Inu pouďte sami podle videa.
Skulltag - Hrátky s FPS
Celý "složitý" princip spočívá v zamknutí FPS na doomovských 35. Nejde o žádnou novinku a tuto možnost skulltag obsahuje od pradávna. Naneštěstí já ji objevil teprve nedávno, když jsem si různě pohrával s nastavením. Jak všichni víme port skulltag má velmi vysoké FPS, což má za následek plynulost, ale jaksi se ztrácí ten pocit doomování a pokud se ještě na serveru pomocí DMflags zapne bunnyhoping (nebo jak se tomu nadává :-)), tak quake hadr. A v tomto momentě přicházím já. :-)
Jsou dva způsoby jak docílit zamknutí FPS na 35. První možnost máte na očích celou dobu a stačí pouze pustit skulltag.exe, v menu přejít na options, následně do display options a tam vybrat možnost Cap framerate a nastavit ji na Yes. Druhá možnost je nejspíše o něco pohodlnější a to pomocí konzole, kam stačí napsat cl_capfps true a máte vystaráno.
Toto zamknutí na 35 FPS nemá za následek pouze plynulost hry, ale také např. pohyby myší získají více doomovský nádech. Samozřejmě pokud dáváte přednost vyšším FPS, tak nemusíte nic měnit. Je to jen a pouze na vás a právě v tom je to kouzlo - Máme možnost volby.
Připravte se...Ultimate Torment & Torture se blíží!
Torment & Torture je projekt jednoho z nejlepších mapperů Tormentora a momentálně obsahuje tři epizody (první vyšla již v roce 2000 a na tehdejší dobu to byla Mapa z velkým M). V těchto dnech se dokončují práce na, v pořadí 4. epizodě, která má obsahovat tři úplně nové mapy. Ale to není vše! K této příležitosti se autor rozhodl předělat i předchozí epizody, přidat nové arény, nová monstra, efekty a mnoho dalšího...
Níže se můžete podívat na přehled těch nejzajímavější věcí, co nám Ultimate Torment & Torture přinese.
Samozřejmě toto není ani zdaleka vše. Kdybych měl sepsat seznam všech věcí co nám Ultimate Torment & Torture přinese, byli bychom tu ještě hooodně dlouho. A na který den se máme těšit? Oficiální datum vydání je 14. září, ale není vyloučeno, že tento projekt spatří světlo světa v nejbližších dnech. ;-)
A pokud už to nemůžete vydržet, tak si stejně jako já můžete stáhnout všechny předchozí epizody a navnadit se tak na příchod Ultimate Torment & Torture.
Nový turnaj na Darg's page
iDoom Open a OldSchool LAN párty
Téma na OldSchool Doom LAN najdete pod tímto odkazem a prozměnu na pravidelnou iDoom Open #2 zde. Doufám že si vyberete a ještě víc že se uvidíme na obou akcích =)
CTF sem, CTF tam
Další část novinky se týka nedávného vydání CTF wadu nazvaného RBCTF. Jde o projekt klanu Relentless Beating, takže se na něm podíleli zejména hráči z klanu. Momentálně píšu na tento wad obsáhlou recenzi, která by se tu měla snad brzy objevit. Prozatím můžu říct jen to, že kdyby se tento wad měl srovnávat s jakýmkoli wadem ze série zdctfmp, zdctfmp by pak obdželo -500% a RBCTF 500%. :-) Wad můžete stahovat zde, nebo můžete kouknout níže na pár screenshotů. (a nebo můžete udělat obojí :-))
OldSchool Doom LAN
Ale nemyslím to tak jak to píšu =), nechystáme se navrhnout zrušení klasických Idoom lan akcí #1 a #2 s CTF turnajem a podobně. Přece jen do toho kecat nemůžeme. Ale společně s Titanem, nebo spíše především Titan dostal myšlenku na uspořádání speciální OldSchool LAN akce, s klasikou respektive jí blízkými porty a především (nejen) duely. Zatím je určitě jasné že se nebudeme vrhat na domlouvání termínů a kdo ví co všechno, chtěli by jsme jen zjistit jestli by měl někdo zájem. Pokud ano, napište prosím do komentářů. Pokud ne, komentářů se raději zdržte, přece jen když nemáte o něco zájem tak proč do toho kecat že =) Pokud by jste chtěli nějaké podrobnější info můžete kontaktovat mě nebo Titana na níže uvedených kontaktech.
Titan:
ICQ: 172573141
JID: titan_66@jabber.org
MSN: vosin[at]seznam[dot]cz
Email: vosin[at]seznam[dot]cz
vain:
JID: vain@jabber.cz
MSN: vain[at]email[dot]cz
Email: nibbler[at]vain[dot]cz
Binárky Odamexu r269 pro Windows
Pokud by si chtěl někdo zkompilovat aktuální verzi Odamexu v Linuxu a nedaří se mu to, může mě kontaktovat na JID: vain@jabber.cz a já rád pomůžu. Držme palce Odamexu, je to momentálně jediná světlá naděje mezi online porty =)
Český Entryway server pro Odamex
Celkově se dá říct, že Odamex si klade za cíl především možnost měřit sílu jako za starých časů přes sériový kabel popřípadě přes zone.com a vzhledem k tomu, že Odamex je stále v Alpha stádiu, je důležité mimo jeho vývoje i pořádné testování a hledání nových bugů. To nyní díky Cyberrealitymu můžete dělat přímo v mapě od které se očekává, že bude v tomto portu nejpoužívanější. Sláva serverům Liquid respektive jejich provozovateli =)
Odamex žije
Z mě dostupných informací je tato funkce už téměř hotová a bude zařazena do stabilní větve až po důkladném otestování. Pokud máte zájem si poslední revizi vyzkoušet, stačí si zkompilovat zdrojové kódy, které jsou samozřejmě volně šiřitelné pod licencí GNU/GPLv2. Upozorňuji, že stáhnutím binárky pro Windows stáhnete verzi 0.2a, což je revize 150, tedy dosti neaktuální. Vydání verze 0.3a se odhaduje až po začlenění funkce spectate (nezaručeno).
Co se kompilace týče, tu mají uživatelé Linuxu značně zjednodušenou narozdíl od uživatelů Windows. Stačí si nainstalovat SDL knihovny, které s velkou pravděpodobností najdete přímo v správci balíčků, stáhnou pomocí svn klienta zdrojové kódy a poté je jednoduše skompilovat. Uživatelé Windows nechť jako návod ke kompilaci použijí OdaWiki.
Navíc můžete využít domovský server od Cyberrealityho z rodiny Liquid, na kterém běží wad Greenwar map01. Určitě by se hodila i Entryway, ale dva servery na prozatím nedokončený port by byly už asi luxus =)
Pokud se jedná o poslední aktuální revizi 269, jedinou vadou na kráse je mírně poskakující marina protihráče, jinak je už odamex "celkem" funkční. Pokud se vývojový tým zaměří na tento nedostatek a poté se začne věnovat ostatním bugům ovlivňujícím přímo hru, mohl by být odamex zanedlouho dobře hratelný a mohlo by se o něm konečně začít mluvit jako o možném portu na takový GamePark, kde ho mám od Tomsy slíbený a celkově by se mohl začít Odamex skloňovat ve všech pádech.
ZDaemon v Linuxu pomocí Wine
Na ZDaemon fóru připravil hráč s nickem SKatox[pcg] video návod jak zprovoznit ZDaemon v Linuxu pomocí Wine. Jedná se o Wine verze 0.9.36 ve kterém očividně jede ZDaemon dobře. Ve starších verzích Wine se ZDaemon v různých směrech choval divně, zdá se, že od verze 0.9.36 je již dobře hratelný (aktuální verze je 0.9.41). Celý příspěvek od SKatoxe najdete zde.
Velice plodný víkend
Zpravodajství ze světa i z doomova.
Právě tou nejzajímavější událostí (pro některé) je blížící se zápas české reprezentace, proti finskému týmu. Termín padl na 13.7, tedy pátek. Jde o unikátní zápas, protože finský tým žádný oficiální zápas zatím nehrál a podle posledních zpráv, má za finy nastoupit i legenda ocelot. Nám nezbývá, než dr(a)žet našim zástupcům pěsti a doufat, že rozdrtí finům k...ola. :-)
Dále byla vydána nová verze šikovného prográmku OBLIGE. Pro ty, kdo nevědí o co jde, tak se jedná o program, který vám automaticky vygeneruje vaší vlastní mapu. Stačí pustit, naťukat do menu základní informace (velikost mapy, počet monster, ammo atd.), uložit a můžete vesele hrát vaši "vlastní" mapu. Nová verze přináší spoustu nových tvarů, místností a hlavně vylepšenou podporu Hexena. Stahujte zde.
The Realm667 Beastiary. Tak se jmenuje stránka, kde najdete většinu dostupných, nových monster pro dooma. Momentálně se tam naléza 70 monster (nutno podotknout, že opravdu nových, tedy žádné předělávky z jiných her) a postupně přibývají. Na několika monstrech se podílel i český autor Neoworm.
A teď trochu z jiného soudku. V poslední době se objevilo spoustu nových map, předělávek, či jiných projektů a proto jsem pro vás vybral to nejzajímavější.
The Ghoul's Forest 3 - Pokud máte rádi horory, či si rádi uchcáváte do trenek, tak je tento projekt pro vás jasná volba. Ocitáte se samy v opuštěném lese - no vlastně ani tak samy nejste - a váš ůkol je jediný. Přežít a nedostat infarkt. Rozhodně vás čeká hodně zábavy a doporučuji počkat, až bude tma a všude zhasnout. ;) Download
Wow Beastiary - Všichni určitě znáte online hru World of Warcraft a spousta z vás ji okusila na vlastní klávesnici. Blackfish je také fanouškem této hry a naštěstí pro nás i fanouškem dooma. Proto se rozhodl předělat monstra z WoW právě do dooma. A zatím se mu to celkem daří. Přesvědčit se můžete zde, kde jsou ukázky monster a některé jsou dokonce už i ke stažení.
Might and Magic 6/7/8 monsters - Každý jistě někdy hrál, nebo aspoň viděl jeden díl ze série Might and Magic. Proto bylo jen otázkou času, kdy se někdo pustí do předělávání příšer z této báječné RPG do dooma. A už je to tady. Tím odvážným se stal doomer Bouncy a už má hotovo pěknou řádku monster. Nuže podívejte se samy.
FXDMS-3 - Jde o soubor celkově 18 nových map pro skulltag (12 pro dm a 6 pro duel). Až na duelové mapy se jedná vesměs o NS tvorbu. Autorem je Siliconwolf a je vidět, že si na mapách dal opravdu záležet. Na své si přijou jak NS hráči a OS hráči, tak i dueláři. Deathmatch část si můžete samy vyzkoušet na stabilním [DE] serveru. Download
TLSXSSG - Spousta ZD hráčů nehrála wad tlsxctf kvůli přítomnosti nové zbraně, konkrétně railgunu. Tento problém vyřešil Cybershark, když vymazal ze všech map právě railgun a nahradil jej shotgunem. Novou verzi si můžete stáhnout tady.
Tak to by bylo pro teď asi vše. Malý seznam se mi trošku protáhl, ale doufám, že to nevadí. :)
Hi-Res Skulltag sprites
Fixed: Hirestex replacements for sprites didn't work properly
Aneb, hi-res sprity se nezobrazovali v minulých verzích správně. Nu a jelikož byl v poslední verzi tento problém vyřešen, development team neváhal a vydal první balíček hi-res spritů, který můžete stáhnout zde. Jde o verzi 0.1 a balíček bude postupně doplňován o nové věci. Prozatím tato várka obsahuje :
Všechny tyto úpravy pro vás připravil DoomJedi a pokud chcete hi-res balík zkusit, stačí jednoduše napsat do cmd
skulltag -file st_hi-res.pk3
, či pravé tlačítko na soubor st_hi-res.pk3, otevřít v programu, vybrat váš skulltag.exe a můžete se začít kochat.Na závěr dva screenshoty - První je screenshot armoru bez hi-res vylepšení a druhý s hi-res vylepšením.
DooM už i v prohlížeči
Dooma si v prohlížeci můžete vyzkoušet přes Firefox 1.5+ či v Opeře 9. Berte to však spíše jako názorný příklad toho, kam až se Doom dostal. Na nějakou větší zábavu to totiž není.
P.S. Pokud si někdo myslel, že sem ztratil heslo na idoom tak se mýlil:).
Skulltag projects in progress #3
Tento projekt si vzal na triko polák Zalewa, který jíž má na svém kontě několik projektů jako například single-player mapu Lo-Belial, či nám známější Alpha Invasion. Ano, Delta Invasion je volným pokračováním projektu Alpha Invasion. (Akorát by mě zajímalo, kam se poděla beta a gama? :)) Jak je z názvu patrné bude se jednat o soubor map pro mód Invasion a dokonce se zde objeví předělávky map z jeho předchůdce, Alpha Invasion.
Na celém projektu se podílí spousta známých a zkušených mapperů, takže výsledek by měl být více než uspokojivý. Přesný počet map ještě není znám, ale Zalewa chce zahrnout co nejvíce nových map, takže nouze o jatka by být neměla. Stejně jako přesný počet map není známo ani přibližné datum vydání, ale mapy se množí rychlostí světla, takže bychom teoreticky nemuseli čekat závratně dlouho.
Oficiální forum projektu
Skulltag 0.97d - Public beta 3!
Kompletní changelog naleznete zde.
Také nutno zmínit, že většina serverů už běží právě na této verzi, takže jí budete potřebovat, abyste se mohli připojit do hry. Není nic lehčího, než kliknout sem a vesele sosat. Pokud budete novou verzi kopírovat do složky s 0.97c3, smažte nejdříve veškeré staré konfigurační soubory.
Zatím není známo kolik beta verzí ještě bude, než bude vypuštěna finální verze 0.97d, ale osobně to odhaduji ještě na jednu, maximálně dvě a to hlavně kvůli pilování podpory online hraní heretica/hexena.
Nový GPdoommp ve fázi testování
O co během testování jde? Jde o to, aby jste objevovali bugy map, testovali jejich hratelnost, pořadí, vzhled, cokoliv. Cokoliv se vám nebude líbit a nebudete to chtít vidět ve finálním mappacku který bude na Gameparku, tak nahlásíte ve fóru, váš návrh bude zvážen a bude-li podpořen dalšími hráči, mappack bude změněn. Každý takovýto návrh je vítán, tak se nestyďte a diskutujte, navrhujte, kritizujte. Především se zaměřte na to které mapy by jste chtěli případně vyměnit a které přidat, druhořadně se můžete vyjádřit i k pořadí map a k dalším drobnostem co vás napadnou.
Na konci testování doufám že vyjde mappack, který bude na Gameparku sloužit dalších pár let a bude se líbít vám všem, tak si dejte záležet ať si nestěžujete až bude pozdě a nebude možný udělat změny...
Více informací ve fóru.
Poděkování: Gusta- Sestavuje mappack, Drtinoha- Organizace, Firestone- poskytl stabilní server na obláčku. Díky.
CTF liga na způsob IDL
Nejedná se o typickou ligu kde si přihlasíte svůj tým, princip spočívá v tom, že se hráči do jednotlivých týmu vybírají skrz kapitány takzvaným drafem. Čili kapitáni si vybírají z registrovaných hráčů svůj tým, ovšem samozřejmě nedostanou všechny na koho si ukážou, ale jen ty které v koši hráčů zbydou po tom co si vyberou kapitáni před nimi.
Draft probíhá na kola, tedy v každém kole do stejného koše hráčů sáhne 1x každý kapitán v pořadí které se náhodně určí, v dalších kolech je to v pořadí opačném kolu předešlému aby se zajistila rovnováha týmů. Formát ligy plánujeme 3 vs 3, ovšem 4 hráče na tým.
Přesná pravidla se upřesňují, vlastně je to celé ještě ve fázi vývoje, nicméně již teď je možné se registrovat a to zde. V současné době je registrováno 24 hráčů, pokud máte zájem a nemáte účet na ZD foru můžete se podle stejného formuláře registrovat i zde.
P.S. hrací den bude s největší pravďepodobností pro všechny týmy stejný a to neděle a čas spíše večerní tj. kolem 20.00. Pokud dopředu víte že touto dobou hrát nemůžete, neregistrujte se prosím.
Fsn76 chce vaše demo !
No dobrá, dost omáčky a teď už k věci :). Fsn76 bude dělat fragmovie a potřebuje vaše dema, jde mu o zajímavé fragy nebo zajimavé herní situace z různých módů i portů. Prostě chce nějakou kvalitní akci. Více se můžete dočíst na idoom foru.
Coop Tournament 2on2
Pravidla, spolu s registrací najdete zde.
Skulltag projects in progress #2
Jak už z názvu vyplývá, jedná se o konverzi Heretica pro skulltag, konkrétně pro mód Invasion. A co všechno by měl tento projekt přinést? Samozřejmě všechny monstra, zbraně, artefakty a textury ze starého Heretica a možná se dočkáme i několika nových potvor, které budou mít za ůkol znepříjemnit nám život. Dále je plánováno minimálně 5 nových map (zatím se pracuje na dvou) určených speciálně pro tuto konverzi.
Prozatím si můžete stáhnout tento resource wad, který lze pomocí skulltagu otevřít a přes skirmish si zahrát základní invasion mapy se zbraněmi a potvorami z heretica (důrazně doporučuji nastavit si nekonečno nábojů). Samozřejmě můžete wady kombinovat, takže si s tímto resource wadem můžete zahrát i například Alpha Invasion, či UTNT Invasion.
Osobně se těším na finální verzi projektu, protože si živě pamatuji večery strávené s Hereticem a jeho pekelnými mapami. :)
BK vítězí v evropském CTF turnaji
Samotné finále bylo velice vyrovnané když první 2 mapy skončili nerozhodně a další 2 vyhráli BK pouze jedinou vlajkou v každé mapě. Skóre v jednotlivých mapách v pořadí jakém se hráli BK vs BDM: map24 0:0, map04 2:2, map07 1:0, map11 1:0.
BK se tedy po týmech The Bounty hunters(2x) a týmu klanu Predators(1x) stávají dalším vítězem tohoto určitě velice prestižního turnaje, turnaje který byl nejen velkým úspěchem pro BK ale také pro české CTF.
Celý turnaj se hrál neuvěřitelných 7 měsíců když asi největší průtahy způsobil odchod admina a neschopnost vedení ZD rychle zareagovat. Nakonec ale vše dobře dopadlo, vítěze známe a gratulujeme.
Darg do SM, Bubuss do DH
Skulltag 0.97d - Public Beta
a mnoho dalšího...
Zatím se jedná pouze o testovací verzi, která se bude měnit, takže dopuručuji zatím aktivně nepoužívat, ale pokud si jí chcete vyzkoušet, či snad pomoct s testováním stahujte zde (Rád bych podotkl, že zálohování je přítel :)). S 0.97d se můžete připojit na jakýkoliv server (ano, i na 0.97c server), ovšem s 0.97c se na server běžíci na 0.97d nedostanete.
Co říci na závěr? Určitě se jedná o skvělý realese a doufejme, že ST týmu toto tempo vydrží! Go, Go, Go!
Pozdě, ale přece...
Nakonec se zůčastnilo celkem 12 hráčů (což bylo maximum, protože jsme chtěli, aby měl každý svůj počítač pouze pro sebe) a z toho 4 lidé ze zahraničí. Jednalo se o Opulenta (USA), Erika Alma (SWE), Beliala (POL) a šachového mistra Grazzu (UK). Akce to byla vskutku ůžasná, ale report asi nečekejte. :)
Ale proč o této akci píšu až teď? Tak největší roli hraje asi lenost a druhým důvodem je, že před týdnem dal Opulent dohromady (za pomoci Gusty, Grazzy a trochu mé :)) stránku se všemi demy, které se z lanky uchovaly (dema všeho druhu - OS Map01 duely, CTF, TDM, Coop..). Kouknout se můžete tady. Tato opulentova tvůrčí činnost mě nakopla a konečně jsem dal dohromady také fotky.
Slunce v duši!
Češi do toho!
Tým Your Father dostal hned v prvním kole poměrně těžkého soupeře, tým Bodian (Bojan, Midian). Už od prvních fragů byl zápas velice vyrovnaný, až asi do dvacátého fragu. Tam začal tým Your Father pomalu, ale jistě získávat náskok nad soupeři a toto tempo vydrželo, až do samého konce. Damned s Psichotikem porazili soupeře krásných 50:33.
Your Mother dostali v prním kole o poznání lehčího soupeře - We Run Dis (Zombeh, Tenchu). Oba jsou to američané a jelikož se hraje na evropském serveru, jejich ping se pohyboval v rozmezí 100-200 (nepočítám výpadky zombeh, které to v jednu chvíli i spadlo). O zápase samotném není moc co říct. Celý zápas se nesl spíše ve znamení lovu Zombeh a Tenchu(a). :) Tým Your Mother nakonec vyhrál 50:13.
Tourney Bracket
Skull Cash
Výše uvedené přednosti skullcashe jsou základní a můžete je vidět na spoustu fórech. Ovšem u herních fór se tímto otevírá několik dalších využití např. Sázení, či "Prizemoney". Pokud máte rádi trochu toho zdravého gamblingu, myslím, že právě možnost sázet na doom zápasy, by mohlo být to pravé odreagování. Dokonce už bylo založeno téma k tomuto účelu a je jen otázkou času, kdy se objeví nějaký turnaj, kde bude možnost vyhrát nějaké to mění. A možná to bude dříve a blíž, než by si kdokoliv z vás pomyslel. :)
LAN přesunuta do G8!
Platinum Servers UK
Počet britských hráčů na zdaemonu neustále roste a jelikož jejich konektivita na dlouhodobě nejoblíbenější evropský CTF server Obláček není zrovna nejlepší(pingy i kolem 100ms pro některé hráče), svoje servery potřebují jako sůl.
A dnes se znovu dočkali, WhiteKnightovi se podařilo sehnat prostředky na rozběhnutí nových britských serverů, nových proto že název už není The Revival Servers ale Platinum Servers. Předpokládám, že server je uložen ve stejné serverovně a mělo by se tedy jednat o staré známé TRS pod jiným názvem.
Správci serveru jsou již výše zmiňovaný WhiteKnight a nově také [THE]Bojan. Takže doufejme že servery vydrží a naše pingy budou vždy proklatě nízko :)
P.S. Nedávno jsem zpozoroval také přítomnost nových londýnských DUI serverů, tyto nebyly na oficialním ZD foru nijak prezentovány a není mi vůbec známo kdo konkrétně je platí a provozuje, nicméně to není z hlediska hráče vůbec podstatné.
Skulltag 0.97d - Preview
Největším lákadlem verze 0.97d je přechod v renderování OpenGL ze ZDoomGL na GZDoom! Jak sám Torr Samaho říká, ZDoomGL už je zastaralý a dokonce nezvládá nějaké nejnovější mapy. Díky přechodu na GZDoom se také zvýší až dvojnásobně fps ve hře. Dále se diskutuje také o tom, zda povolit 3D floors, tzn. například 3 patra na sebou! Problémem tu však zůstává volba renderování software, která tuto vychytávku nezvládá a většina hráčů, právě tento druh renderování používá. Proto zbývají dvě možnosti - Povolit 3D floors, takže si některé mapy budete moct zahrát jen pod OpenGL, nebo vytvořit podporu 3D floors i pro volbu software, což prý není nemožné, ale velmi náročné.
Mezi další výraznější změny patří například lepší kontrola serveru nad votováním, tzn. admin může zapnout, či vypnout jednotlivé funkce votování jako je fraglimit, timelimit atd..
Je vidět, že se máme na co těšit a jakmile verze 0.97d vyjde, dám vědět. ;)
Skulltag projects in progress #1
Největší peckou jsou probíhající práce na Sabbat Martyr II, které začaly takřka hned po vydání prvního dílu. Druhý díl si za cíl klade přinést ještě větší rozmanitost módů pro singleplayer kampaň. V současné době je jich 5 (CTF/OneFlagCTF, Skulltag, Domination, Invasion, DM/TDM), plus dva zcela nové módy!
Harvester :: Jedná se o propojení módů TDM a Skulltag - Poté co zabijete protivníka, ve středu mapy se objeví skull ve vaší týmové barvě a vaším úkolem je jej donést do scorepillaru v protivníkově bázi, abyste scórovali.
Overload :: Opět se jedná o úpravu módu Skulltag - Každý tým musí zničit skull na pillaru druhého týmu. Když se mu to povede, tým získává bod a jede se znovu, dokud jeden z týmů nedovrší scorelimitu. (ano, jedná se o předělávku módu z Q3TA)
Project leader Mechadon má také v plánu vychytat veškeré hratelnostní problémy - Jak sám přiznává v prvním SMDM bylo, až příliš mnoho, možná hezkých, ale nehratelných map. Mohli bychom se také dočkat zvýšené "inteligence" botů.
Sečteno, podtrženo se máme opravdu na co těšit. Již teď je naplánováno minimálně 45 zcela nových map s novou grafikou, zvuky, muzikou, zbraněmi, módy a hlavně zábavy. Níže se můžete kouknout na nějakou tu ochutnávku v podobně screenshotů. Na závěr hlavní odkazy na projekt.
CoopMaps - Nástupce CoopBuildlm?
Jak v nadpisu vidíte, záměrně jsem zvolil titulek "Nástupce CoopBuildlm". Znovu. Proč? Protože téměř všechny mapy se nesou v duchu právě coopbuildlm. Kdo nezná coopbuildlm, tak jde o soubor map, vytvořené Tokem určené stejně jako CoopMaps na cooperativu. Proto pokud očekáváte od map nějaké grafické a design zázraky, CoopMaps ani nestahujte - Většina map jsou pouze jednoduché chodby a místnosti s hromadou a hromadou a hromadou monster, které čekají na váš ortel.
A právě kupy monster valící se na vás, dělají tyto map tak zábavné. V jatkách vám pak pomáhá jedna nová zbraň (plamenomet), která je namísto plazmagunu a všechny ostatní zbraně mají nový design. Dočkáte se také nových monster, jako je například Blue Cyberdemon, létající Baron, kterého jste mohli vidět již ve scythe2 a několik dalších nových monster (většinou pouze upravených základních).
Kdybych měl srovnat CoopMaps a CoopBuildlm, asi by vítězně vyšly právě CoopMaps. Donutilo mě k tomu hned několik věcí - Ne všechny mapy v CoopMaps jsou stereotypní, zvláště v pozdějších mapách se najde pár designově vyvedených a odlišných map. Dalším faktorem by pak byly asi nové zbraně a monstra, které dělají hru o mnoho zajímavější.
A kde si CoopMaps zahrát? Jeho veličenstvo Firestone založil stabilní st server, takže si můžete vychutnat tento wad i bez lagů, na domácí půdě. Stahujte, rozbalte, střílejte. :-)
Rozhovor o konci GameZone
Celý rozhovor najdete zde. Dík patří také panu Hasalíkovi, který mě na rozhovor osobně upozornil na email.
Statistiky na Gameparku
Ještě samozřejmě nesmim zapomenout na poděkováni Drtinohovi, který celé statistiky naprogramoval a dále je bude průběžně vylepšovat. Všem doomerům přeju úspěšný lov fragů a jsem zvědavej kdo z vás se stane novodobym Bubussem (přez 200000 fragů na starý Gamezone)?
Zprávy z DooMova
Další novinka se týká proběhlé ankety na stránkách obláčku. Měli jste tam možnost ovlivnit výběr módu, který bude přidán na nový Oblacek ST server. Volba padla na Invasion, ovšem Firestone se rozhodl zprovoznit hned víc serverů a tak jsou k dispozici momentálně dva stabilní servery :
V nejbližší době by pak měl přibýt ještě minimálně jeden cooperative server, namísto zrušených serverů na zdaemonu. Záleží jen na vás, jestli se počet st serverů bude zvyšovat...
DSP je tu !
Jak už ti bystřejší z názvu asi odvodili, jedná se o stránku zaměřenou na single player. Nalezneme tu různé contesty, možnost získání titulů za nepřeberné množství heroických výkonů a forum ve kterém si o tom všem můžete do sytosti poklábosit. Všechno to ve snaze obnovit tuto jistě krásnou disciplínu doom speedrunningu.
Za projektem stojí dva uznávaní hráči Graim a Sneakfast, což by mělo být jakousi zárukou kvality.
Projekt nepřímo navazuje na tradici czech-n (české verze compet-n), podle slov jednoho z autorů si však klade za cíl větší otevřenost k nováčkům. Systém v současné době využívá služeb free hostingu, nicméně i tak jsou stránky velice svižné. Pro upřesnění ještě dodám že stránky czech-n přestali být aktivní zhruba v polovině roku 2005.
Přejeme hodně štěstí, mnoho spokojených hráčů a hlavně zlomených rekordů.
Sabbat Martyr
Sabbat Martyr je megawad o 42 zcela nových levelech, přidává také nové zvuky a dvě nové zbraně. Ano, uhodli jste správně - jedná se o new school wad, takže nečekejte žádné mapy na styl britu, či greenwaru. Ovšem jeho kouzlo je i v tom, že i staří, dobří oldschůleři si přijdou na své. Mapy jsou tak různorodé, že jednou pobíháte po neuvěřitelně designersky zvládnuté mapě, aby hned další mapa připomínala starou oldschool mapu. V megawadu se také nachází několik map určených pouze pro duel, takže i "vainové" si přijdou na své. :) Největší peckou ovšem asi bude to, že Sabbat Martyr obsahuje i single-player kampaň, tak, jak jsme na ní byli zvýklí například z UT, či Q3. Hrajete postupně stejné mapy jako na multiplayer, vašimi soupeři jsou boti a v jednotlivých mapách se mění jak módy, tak počet botů, či fraglimit. Nutno podotknout, že boti na 100% nefungují ve všech mapách, obzvláště ve větších mají problémy.
Co se týče grafického zpracování nejde takřka vůbec nic vytknout. Je vidět, že se na Sabbat Martyr podíleli opravdu ti nejlepší mappeři z celého světa. Vytknul bych snad jen možná hardwarovou náročnost některých map - Ovzvláště pokud hrajete sp kampaň, vlastníci slabších strojů budou mít problémy. ;)
Vcelku Sabbat Martyr posouvá hranice doomu opět o krok dále. Ať už dech beroucím grafickým zpracováním, sp kampaní, hratelností, hudbou, scripty...Jediným mínusem může být počet map, protože se mi ještě nepodařilo najít dostatek času, abych je všechny dohrál. :)
Download
Idoom Open 2007 #1 - Registrace
Klasicky se bude hrát CTF turnaj, ale nebude povinností - Prostory Battlezone nám dávají k dispozici 35 mašinek, tzn. že každý by měl mít svůj "vlastní" počítač po celou dobu lanky a může tedy hrát co se mu zlíbí a jak dlouho chce. Zároveň bych vás chtěl požádat, pokud se registrujete do CTF turnaje, vyplňte tým se kterým budete hrát. Jestli opravdu nemáte možnost si tým domluvit, pak napište "nemám", ale zkuste si ho prosím opravdu domluvit předem. (organizace atd.)
Pokud máte nějaké otázky, či připomínky směřujte je do našeho Idoom fóra (já vím, vtípek ;)), nebo na Darga (kontaktní informace na stránce lanky).
DosBox 0.70, aneb klasikou ku zdraví
S novou verzí přišla i plná podpora starého, dobrého doom2.exe a je téměř bezchybná. Kdo by neocenil onu starou dobrou ssg v akci? Ovšem stále se dá narazit na pár chybek, jako je například mírně zpožděný zvuk, někomu může blbnout myš (záleží na ovladačích)...DosBox prostě není program, který zapnete a hrajete, ale měl by se nejdříve pořádně nastavit s ohledem na vaši mašinu.
Nebaví vás single-player? Nevadí, DosBox přináší i podporu síťové hry! Díky IPX emulaci si teď můžete vychutnat i klasický duel v entryway. Přes internet se hra může dost trhat, ale po síti běží takový duel v entryway, řekněme hratelně, ale ani nezkoušejte hrál coop s více než 100 potvorama v mapě - hra se pak začne pořádně sekat.
Technika a všemožné vymoženosti se stále zdokonalují a proto by nemuselo být překvapením, kdyby jsme si mohli v příštích pár letech zahrát Doom2.exe jako kdysi ve w98. ;)
BK geos gooyaaa !!
Idoom Open 2007 #1
V našem idoom fóru, které jistě všichni sledujete, se právě diskutuje o novém, možném místu konání. Volba padla na Zlín a to díky Lukasovi111, který se jako jediný po těch letech zvedl a optal se v tamní herně na možnost konání další DooM lan párty. Odpověď dostal kladnou a proto už záleží jen na vás, jestli jste ochotni do Zlína dojet - Hlasujte v anketě na fóru.
GameZone, definitivní konec (update)
Podle serveru ITBiz však Allstar Groub s Telefónicou O2 chce o znovu zprovoznění GameZone jednat, ale budoucnost tohoto legendárního herního serveru je opravdu nejistá.
Konec? Ne tak rychle (update)
Na serveru ITBiz se opět objevila aktualizace zprávy o tom, jak se to bude mít s herním portálem od O2. Cituji ze serveru ITBiz.cz:
Portál gamezone.cz je v současné době nedostupný. Omlouváme se tímto hráčům za způsobené problémy. Budeme se jim snažit v krátkém čase zprovoznit co možná nejleší náhradu, o které v této chvíli usilovně jednáme. Šlo o jednostranný a dle našeho názoru protiprávní akt ze strany partnera. Další právní kroky zatím vyhodnocujeme.
Více najdete přímo na ITBiz.cz, kteří si zaslouží poděkování za úsilí vynaložené na sledování této události.
Obláček SkullTag server ve Vaší moci
SkullTag má mnoho módů, které ZDaemon nemá nebo má na velmi mizerné úrovni (coop), proto pokud máte svůj oblíbený SkullTag mód, nezapomeňte jej v anketě podpořit. Ať vyhraje ten nejlepší =)
Skulltag 0.97c3 - Public Beta
Nicméně tato verze již teď opravuje několik chyb a přidává, či vylepšuje některé věci jako je například vylepšené votování (např. na kick by nemělo mít vliv, když si kickovaný hráč změní nick), ochrana proti různým hackům a cheatům, zdraví se po dohrání levelu v cooperative updatuje, či ten teplý hlas, který jste slýchávali, už by dále neměl prznit vaše sluchové orgány...A mnoho dalších maličkostí.
Myslím, že vydání nové verze takto brzy po odchodu Carnevila nikdo z nás nečekal a jen to dokazuje, že Torr Samaho se opravdu snaží a že snad vývoj ST ještě není u konce - Budoucnost ukáže.
Testovací beta verzi stahujte zde a zahrát si ji můžete na speciálně vytvořeném serveru VP1 (bohužel je to americký server, ale jsem si jistý, že brzo bude založen i testovací UK server).
Je libo Duke Nukem?
Ale to není všechno! Wady můžete míchat a to znamená, že můžete hrát jakýkoliv wad v prostředí Duke Nukema. DnDoom se samozřejmě neomezuje pouze na single player - Můžete hrát například DM, CTF, Invasion...Prostě cokoli na co si vzpomenete.
Projekt je stále ve fázi vývoje a dostupná je tedy zatím pouze beta verze. Chyby, kterých sem si všiml já jsou například chybějící monstra z Duka (stále se objevuje např. Démon, Pain Elemental..), status bar, hratelnost by mohla být také více vyvážena...
Nicméně už teď se jedná o velmi povedenou záležitost a já nemůžu než doporučit stáhnout tento skvělý projekt pro SkullTag. Všichni fanoušci Dooma a Duka stahujte zde.
ProGamers končí na GameZone? (edit)
Podle zprávy, však ani jedna strana tuto výpověď smlouvy zatím nekomentovala takže není zatím nic jisté. Těžko tedy říct, jestli se bude Telefónica O2, vlastník herního serveru GameZone, shánět po novém správci těchto serverů, nebo GameZone pošle takříkajic do kytek. Nový správce by mohl znamenat potencionální možnost znovurozjetí Dooma 2, který ProGamers nebyli schopni mezi hry přiřadit.
Edit:
Podle aktualizace byla tato zpráva potvrzena a další kroky Telefónica O2 teprve zvažuje. Další revoluce na GameZone je za dveřmi.
Končí registrace na březnový Euro turnaj
Skulltag má nového programátora
ZDaemon World Players
Video mělo (a stále má) na fóru velmi dobré ohlasy. Dnes jsem se k downloadu dostal i já a video shlédl. Doopravdy je toto video velmi vyvedené, ovšem nějaké ty bodíky z pomyslného hodnocení bych strhl za "hluché" místa. Autor bohužel příliš nezvládl hudbu ve videu, a když už se zdá, že se akce konečně rozjíždí vyskočí na Vás černá obrazovka a hrobové ticho. To poněkud kazí dojem z jinak velmi pěkně zpracovaného videa. I přes tento nedostatek stojí určitě za to video shlédnout. Možnost downloadu je buď to z ggdood.com a nebo z filefront.com
Skulltag #1 - Invasion
Rozhodl jsem se tedy, že provedu Vaše Zdaemonem zatuhlé obzory trochu dál, a proto jsem si pro Vás připravil malý seriál o módech zajímavého Doom portu SkullTag. Jako první jsem se rozhodl popsat mód Invasion, který není z těch mnoha SkullTag módů nejzajímavější, ale nejoriginálnější určitě.
Doufám že se Vám bude líbit a možná ve SKulltagu objevíte nový port, kterým můžete vyplňovat zimní noci a upocené odpoledne v létě ;)Celý článek
Doom jako za starých časů
Stačí když si stáhnete oficiální binárky Dooma pro Linux z ftp ID Softwaru a nainstalujete Hamachi. Opravdu tak málo stačí aby jste se vrátili několik let v čase a mohli si opět užívat starého dobrého Dooma. Mnohým z Vás to asi moc neříká, ale vím o některých, kterým to říká strašně moc ;)
Pozn.: mám otestovaný pouze ten doom, nevím jak se to bude chovat přes hamachi a sám to nevyzkouším, ale problém by být neměl, takže bez záruky.IDE 4.02
Ano, radostnou novinkou je, že Odamex je od včerejšího dne oficiálně podporován Internet Doom Explorerem.
Naopak podpora CSdoomu byla oficiálně zastavena. Nyní tedy IDE podporuje opět tři porty, Odamex, SkullTag a ZDaemon.
Co se děje s Odamexem? (update)
Pokud jste si také kompilovali poslední revize Odamexu, určitě je Vám jasné, že rozdíl mezi verzí 0.1a a verzí 0.2a bude obrovský. Odamex od vydání první veřejné verze prošel mnoha úpravami a je mnohem víc hratelný. Pokud nemáte možnost si poslední zdrojové kódy zkompilovat, počkejte si na oficiální release 0.2a, nebudete zklamáni.
Update:
Odamex 0.2a je již na oficiálních stránkách ke stažení. Proto pokud Vás tento port zajímá určitě nezapomeňte novou verzi vyzkoušet. Stahujte z oficiálních stránek.
Skulltag Oblacek CTF Server
CTF ve Skulltagu není ani moc odlišné od toho v ZD až na to, že nehrajete tahovou strategii jako v ZD, ale plynulou akci jakou DooM bezesporu je. ;) Mezi další výhody patří například možnost votování, což možná většina z vás zná z quaka - Nebaví vás nějaká mapa? Nevadí, jednoduše dejte hlasovat o změně mapy. Mezi další plusy patří například nepropadávání vlajky dolů, scoreboard neukazuje fragy, ale pouze donešené vlajky hráče (pro někoho možná spíše mínus, ale CTF je o vlajkách a týmové hře), silent bfg...Spornou položkou by pak mohlo být ssg. Na jednu stranu jak jeden nejmenovaný BeRaN řekl, jsou souboje aspoň napínavější :) Na stranu druhou je opravdu těžší s ssg něco trefit. Osobně nemůžu přijít na to čím to je, ale jsem si jistý, že ufon to v komentářích osvětlí. :)
Na Obláčku beží normální zdctfmp předělaný pro Skulltag. Zatím pouze první dva packy, ale během zítřka se pokusím předělat i ten poslední. Současnou stabilní verzí Skulltagu je v0.97c2 a stáhnete jí zde.
Na závěr bych rád dodal, že doufám, že se Skulltag CTF uchytí a získá vaší pozornost, kterou si jistě zaslouží.
Idoom špión - prosinec/leden
Abych ještě moc neodbočil, rád bych se trošku věnoval klanům. Jde především o klanový stránky a jejich guestbooky. Jak všichni víme, většina klanových stránek běží na webových systémech, které nám usnadňují práci a šetří čas. Bohužel jsou právě tyto systémy častým terčem různých spambotů a tak se u někde knihy návštěv proměňují ve skladiště viagry a pokerových kasin. K dnešnímu dni je guestbook zaspamován u BK a stejný problém měli i v ALI, kde nyní probíhá instalace novější verze Phpclanwebsite.
Některé klany mají zas guestbooky úplně mrtvý. Doba se prostě mění a pokud před 5 lety probíhala komunikace na klanové úrovni zásadně přes knihu návštěv, dnes je tomu jinak. Většina doomerů komunikuje přes ICQ nebo IRC. Guestbook je dnes přežitek pro neaktivní klany typu DooManiax. Jistě - jsou tu i aktivní guestbooky, ale do těch si píší sami hráči klanu (nemá k tomu sloužit interní forum?:)
Zajímavý turnaj na Darg's page!
Na Odamex pomocí IDE
Nové IDE sice stále není oficiálně ke stažení, ale už teď zvládá plnou podporu Odamexu, co se hledání serverů i jejich zakládání týče.
I přesto, že IDE podporuje první multiplatformní port, se nejspíš nebude vyvíjet pro jiný operační systém než Windows. Takže uživatelé jiných OS se budou muset spokojit s oficiálním Launcherem.Doomerem roku je vain
Doufám, že za rok se znovu sejdeme při takovéto slavností akci jakou vyhlášení nejlepších doomerů bezesporu bylo:).
Czech DooM Awards 2006 - konec hlasování
P.S. Prosím všechny nominované, aby se dostavili. Doufám, že zažijeme proslovy od vítězů:).
P.S. 2 Prošel jsem všechny došlé anketní lístky a vyřadil sem 2 z nich (Burian a Navarone007).
Vyšel Odamex CTF MapPack
První MapPack obsahuje momentálně 8 map. Dá se ale předpokládat, že bude dále rozšiřován, něco jako ZDaemon mappacky 1 až 3. Finální verze by měla obsahovat i mapy českého tvůrce Methoda.
Mapy jsou některé opravdu zajímavé a určitě dost z nich si získá oblíbenost jako pořád dokola hrané kola ze ZDaemon CTF mappacků. No a nakonec článek a download map najdete zde.
Draza a Ragnarok Zdaemon adminy
O vyslednou volbu se zaridil predevsim Ragnarok, kterej me oslovil a nabidnul v tomhle spolupraci. HumanBones nas do vseho zasvetil vcera a uz pozitri se otevira registrace na novej turnaj. Co plánujeme: urcite tak dva mesice bude jen 1 vs 1. Behem tydle doby bych rad udelal u nas na strankach newsku k tomu i s nejakou anketou, kde by hraci vyjadrili co by radi hrali za turnaj (hlavne tymovej turnaj). Mapy na 1 vs 1 budou vybirany asi sborem tech adminu ZD, kdyz se vzdycky na necem dohodnem nebo tak. Mam v planu protlacit TDM turnaj a nebo team damage CTF, ale od toho bude anketa a komenty, treba i na idoomu radsi kam chodi asi nejvic lidi.
Treba nekdo bude chtit turnaj v ZDUCTF a nebo tak podobne, stejne jako navrhy na styl te hry, to znamena 2 vs 2, 3 vs 3 atd. v tomhle chci nechat volnou ruku aby o to byl skutecne zajem a nedopadlo to jako soucasny CTF, ktery tak ale nedopadne pac budu rozdavat DQ okamzite:)). To je asi muj hrubej pohled na tohle, az bude newska s nejakou tou anketou atd tak tam to probereme poradne. Stejne tak se jeste poradim s Ragnarokem, kterej taky vymysli snad neco jeste.
Tak to byl Draza a mě nezbývá než popřát oběma adminům mnoho zdaru a chuťi a doufám, že navážou na nezapomenutelnou Samiam. Kdo má nějaký dotaz či poznámku, směřujte ji do komentářů.
Odamex binárky ke stažení
Ovšem počítejte s tím, že je to opravdu prvotní verze a obsahuje mnoho bugů a některé věci nejsou implementovány vůbec nebo zatím dost špatně, například sledování nebo-li spectate.
Zdrojový kód Odamexu volně ke stažení
Velmi důležitou věcí je, že Odamex má do hratelné podoby zatím daleko. Dokud jsem po mapě pobíhal sám, zdálo se mi všechno víc než perfektní. Až když se připojili ostatní, začaly se ukazovat nedostatky tohoto portu. První věc kterou nelze přehlédnou je špatná animace postavy mariňáka, která je velmi zrychlená, nejde poznat že právě střílí a občas když někoho zastřelíte, jeho mrtvola se k zemi odporoučí jen z poloviny.
Občasné poblikávání postavy která se v dané pozici doopravdy zdaleka nenachází a podobné halucinace připominájící jevy. Asi nejvíce úsměvnou věcí bylo, když ufonovi na stejném serveru jako ostatní po sebrání mizely zbraně zatím co ostatním ne.
Co se týče CTF i to má své bugy. Asi nejzávažnějším a nejdůležitějším bylo, že vlajka zůstala na stojanu zatím co vlajkonoš už dávno pelášil skórovat. Pomohl až reconnect všech hráčů. Něco jako když v ZDaemonu vidíte místo vlajek klíče a musíte si dát reconnect.
Podle těchto pár řádků to vypadá že je Odamex momentálně nepoužitelný a vlastně nepřináší nic nového. Ovšem opak je pravdou. Po dnešní zkoušce Odamexu se na něj těším ještě víc a určitě nejsem sám. Jistě, má zatím velké množství bugů, ale ještě ani nevyšel, navíc se bude jednat pouze o betu takže ani žádné zázraky čekat nešly.
Za co musím ale autory pochválit je skvěle promakaný bodovací systém v CTF, kde jsou body a fragy každého hráče zvlášť, a za vrácení vlajky například dostanete na účet 3 body, za sebrání zas o něco víc a za skórování celých 25 bodů. Celkem kvalitně funguje i přehrávání dem z klasického doom.exe, což je věc o které si může nechat takový ZDaemon jen zdát. Podpora dem z klasického dooma je velmi důležitým aspektem ovládání hry. Jelikož demo je vlastně jen záznam stisknutých kláves který nahrávající hráč zmáčkl. Kdyby v Odamexu byla jiná fyzika pohybu, lmp demo z klasiky přehrané v tomto portu by bylo zdeformované a postava by běhala po mapě zmateně. Jelikož jsou dema přehrávána správně, je ovládání Odamexu stejné jako u klasiky.
Takže si to shrňme, Odamex splnil svá očekávání, i když se může zdát že jsem celou dobu mluvil o opaku. Ale musíme počítat s důležitou věcí a to že Odamex ještě nevyšel a nikdo, možná i sami autoři, neví, jak bude vypadat první veřejná verze. Rozhodně je na co se těšit, hlavně hodně štěstí autorům.
Skulltag v krizi - Carnevil hlásí odchod
Odamex za dveřmi?
Minulý měsíc se nechal jeden z vývojářů slyšet, že Odamex by měl být hotov v lednu 2007. Podle všeho to vypadá, že vývojový tým své slovo dodrží a my si již tento měsíc budeme moct vyzkoušet první verzi tohoto zajimáveho projektu.
A jako malý bonus pár screenů Odamex launcheru z prostředí Windows, OSX a Linux. Nejde si nevšimnout že Odamex Launcher je vzdáleně podobný launcheru z ZDaemonu.
Titan odchází z Quasaru
Po 66kách jsem chtěl odejít, ale nakonec jsme se domluvili, že založíme klan nový a budem navazovat na 66ky. Bohužel za ty 3-4 měsíce je situace podobná (alespoň z mého pohledu). Nebudu tu pitvat detailně situaci klanu, ale mě to v klanu prostě nevyhovuje...
Otázkou zůstává, zda se s tím zbylí členové srovnají, doplní sestavu nebo bude následovat krize, která vedla např. až k rozpadu 66. Současná aktivita klanu je pro mě zklamáním, ale vše se táhne už od jeho založení. Titan už mimojiné prošel klany Predators a Doomaniax, kde skončí nyní?
Doom 2: Entryway Masters - vyhlášení výsledků
Konečné pořadí a ceny vidíte zde:
- <PRE>vain (Transcend JetFlash MP3)
- <PRETwister> (Sluchátka KOSS UR/10)
- Radeg[Dx] (Tričko GamePark)