Fune
KIDACEK
crx
Klofkac
sneakfast
Des_Arthes
Archiv novinek 2011
Doom dosáhl 18 let své existence!
10. prosince se naplňuje kalich plnoletosti hry, která nám Vše odstartovala a pozměnila naše životy. A to je právě dnes...! Pojďme alespoň částečně oslavit tento milník hrou na Obláčku. Patřičný server jisto-jistě poznáte :)
Doomu přeji hodně vitality do nelehké herní doby a Obláčku hodně konektivity v budoucnu, protože kdo ví, jak to s ním bude...Odamex Nitro #2 - Onslaught 1+2+3 Team Deathmatch
Po velmi uspěšné, úvodní odamex session (screenshot) je tu její pokračování. Vše se opět odehraje v neděli v noci evropského času, přesně ve 2:00 ráno a tentokrát se využije možnost hostovat více wadů na jednom serveru, kdy se doomeři porvou ve všech třech oblibených wadech ze série Onslaught v módu Team Deathmatch.
- WADy: Onslaught, Onsl2, Onsl3_
- Mapy: 51 (1-12), (1-18), (1-21)
- Mód: TDM pro 14 hráčů (40 Fraglimit)
- Server: 2, až 3 [Odamex.Net] servery
- Datum: Saturday, August 27th @ 8pm EST
A na závěr ještě poznámka od Dr_Sean - Pokud vám hra laguje, zkuste do konzole zadat tento "set rate 200000" příkaz. Je totiž možné, že váš bandwidth je uzamčen na nižší hodnotě, což způsobuje lagy.
Zones of Fear preview - Sledujte
Je to přibližně rok, co jsme vás informovali o projektu Zones of Fear na kterém se podílejí pouze čeští mapeři pod taktovkou enkeliho. Bohužel megawad samotný ještě hotov neni, nicméně včera bylo zveřejněno video se záběry z některých map, které vypadají moc dobře. Na video mrkněte níže.
Slade 3 - Nutnost pro každého mappera
Je to už nějaký čas co byl oficiálně vydán tento šikovný nástroj na editaci a práci s mapovými soubory (wad, pk3 atd.) a jelikož se jedná o momentálně nejsilnější prográmek na trhnu, tak bych vám rád v rychlosti a krátce přiblížil nějaké jeho plusy, mínusy a co to vlastně umí.
Jak už jsem výše napsal, tak jde o program díky kterému budete moci upravovat jednotlivé entity ve všech doom engine based mapových souborech. Mezi takové entity patří prakticky všechno co potom během hraní můžete vidět, cítit, slyšet ... Jde tedy například o jednotlivé textury, zvuky, animace monster, ale třeba i o ACS soubory (skriptování) a další zdoom specific entity jako MAPINFO, ANIMDEFS apod. - Všechny tyto entity jsou pak uloženy v jednom soubory např. doom2.wad a Slade3 vám umožnuje všechny tyto entity v user-friendly UI editovat a manipulovat s nimy.
Slade3 je jakýsi mix již dříve hotových programů SlumpED a SLADE - První jmenovaný se soustředil právě na editaci jednotlivých entit a druhý je mapový editor. A právě mapový editor je momentálně achilova pata Slade3, jelikož tam ještě žádný není. :-) Nicméně autor slibuje jeho implementaci do konce roku.
Ovšem i bez mapového editoru se jedná o velice povedeno utilitku, která překonává všechny její předchůdce jako XWE, Wintex, SlumED a další, takže pokud se tvorbou map zabýváte a Slade3 jste ještě nezkusili, tak to určitě v nejbližší době napravte, jelikož vám dokáže výrazně usnadnit život.
Oficiální web : http://slade.mancubus.net/
Download : Zde
P.S. Pokud budete hodní a nebudete se hádat, tak připravím i nějaký seriál/tutoriál ;)
Odamex Nitro #1 - 32in24-10 FFA
Další info
- WAD: 32in24-10
- Mapy: 32 (1-32)
- Mód: FFA (40 Fraglimit)
- Server: [CoffeeNet.org]
- Datum: Sobota, 20. Srpen v 20:00 EST (po poradě s Bulbem snad v 2:00 neděle našeho času ;-))
Vyšel Odamex 0.5.4
Hlavní změny:
- Již zmíněna experimentální podpora nahrávání dem v multiplayeru (-netrecord a -netplay).
- Experimentální podpora "Unlagged".
- Vylepšená Zdoom kompatibilita.
- Opraven bug "Death Cam" (špatný směr pohledu hráče při spawnu).
- Přidán cl_nobob a sv_allownobob proměnné pro zrušení hýbání zbraně při pohybu (sv_allownobob pro nastavení na serveru, zda to hráči mohou používat).
- A další...
Změny z pohledy klientské části:
- Podpora pro pěti tlačítkovou myš.
- Opraveny nemizející vlajky v CTF.
- Vylepšení tabulky skóre (včetně opravy počítání skóre v TDM, které jsme si užili na PRE Session bug #734).
- Možnost vypnout hudbu pomocí snd_nomusic.
- Nová proměnná r_skypalette, která přepíná chování mezi vanilla Doomem a Zdoomem při sebrání nesmrtelnosti (barva oblohy se nemění/mění).
- Změna výchozí hodnoty r_detail na 0.
Změny z pohledu serveru:
- Opraven pád, který mohl nastat při stahování wadu klientem.
- co_zdoomphys nyní zahrnuje i "two way" wallrun (vhodné pro CTF).
- Možnost použití zvukových efektů ze ZDoomu přes co_zdoomsoundcurve (jiné vzdálenosti slyšitelností echa tlačítek a podobně).
- ctf_flagtimeout změněn na sekunda místo tiky s výchozí hodnotou 10 sekund.
ZDaemon 1.09 Beta 22 a 23
ZDaemon 1.09 Beta 22 přináší 19 oprav a Beta 23 dalších 8. Z těch podstatnějších jsou následující:
- Picture-in-Picture zobrazuje zdraví a armor vedle hráčova jména.
- Když začíná kolo v módu double domination, všichni hráči jsou teleportování na jejich týmové spawny - zabránění kempování u domination bodů.
- Opraven bug zabraňující uložení hry.
- Dialog aktualizace v ZLauncheru zobrazuje seznam aktualizovaných souborů.
- Opraven nedávno "zavedený" bug, který bránil proletění raket přes okno v Dwango 5 Map 01.
- Atd...
Liquid Doom Fórum
ZDaemon 1.09 beta - aktualizováno
- Možnost pozastavit, přetočit dopředu/dozadu přehrávaná dema.
- Nový mód double domination.
- Radar, která zobrazuje pozice spoluhráčů ve všech týmových hrách.
- Vestavěný railgun s přibližováním a instagib mód.
- Nový, přizpůsobitelný systém fontů, nabízející lepší čitelnost konzole a zpráv ve hře.
- Vylepšená hratelnost s vyšší odezvou.
- Spousta oprav pro coop, takže by měl být mnohem hratelnější.
- Maximální počet hráčů zvýšen z 16 na 50.
- A mnoho dalšího...
Na betu spadají i některá omezení jako
- Nahrávání dem není podporováno, jelikož síťový protokol ještě není zmrazen a nahraná dema by ve finální verzi nemusela fungovat.
- Veřejně dostupné nejsou binárky pro server ze stejného důvodu, tedy nekompletní síťový kód. Takže dostupnost 1.09 serverů je velice omezena.
Stahovat novou verzi pro Windows můžete přímo zde.
Takže po dlouhém čekání, happy fragging!
Aktualizace 16:05 Bulb mi poslal velmi pěkný a obsáhlý článek o této nové verzi z pohledu hráče, kde se můžete dočíst o většině důležitých novinek a článek je doplněn i o několik screenshotů. Rozhodně doporučuji přečíst.Vyšel Odamex 0.5.3
Ale při jednom se do vydání dostalo věcí víc, takže stručně:
- V multiplayeru mrtvý hráč sleduje pohyb svého vraha, tedy chování jako v klasice - rozhodně nostalgie pro pamětníky a hlavně podstatná změna pro duely
- Některá nastavení rozlišení se mohla zobrazovat duplicitně, opraveno
- Opraven občasný pád klienta, když se pokoušel stáhnout wad ze serveru, kde to nebylo povoleno
- Jména hráčů (targetnames) se nezobrazují u mrtvých, dosud nerespawnovaných hráčů
- Oprava desynchronizace dem ep1-0500.lmp a 30nm4048.lmp
- A další...
Vyšel Odamex 0.5.2
Nejedná se jen o opravy chyb, ale i spoustu nových funkci, ale popořadě.
Zaprvé nové vlastnosti:- Je sdíleno víc věcí mezi klientem a serverem, takže jsou redukovány de-synchronizace
- Podpora Hexen map formátu v experimentální ZDoom kompatibilitě
- Je podporováno tedy několik věcí ze ZDoom formátu, jako zdoom water, gravity, physics, PIT_RadiusAttack (pro rocketjumpy), aircontrol, friction, bridge things (mosty), ambient sounds, a earthquake (ponechávám bez překladu, polovina věcí nevím, co znamená)
- Pokud jste připojeni na coop server pro 4 a méně hráče (ala klasika) je scoreboard mezi levely jako v klasice, jinak se použije původní Odamexu (vývojáři se snaží vyjít vstříc klasice za všech okolností)
- Přidán parametr co_zdoomswitches, který při nastavení 0 je jako klasický Doom a při nastavení 1 jako ZDoom, tedy zvuky tlačítek/dveří jsou různě slyšet podle vzdálenosti hráče od události (viz bug #619, který jsme s ufonem složitě kompletovali)
- A další...
- Opraveno "screenování" ve hře při directx
- Předměty se v coop nerespawnovaly i přes sv_itemsrespawn na true, opraveno
- De-synchronizace několika problémů u přehrávání klasických .lmp dem
- De-synchronizace změny zbraně (a střelba špatných projektilů) opravena
- Opraven CTF HUD
- Některé zvuky (střelba) mohly být přehrány v online hraní víckrát, opraveno
- Animace umírajícího mariňáka byla 2x zrychlená, opraveno (nahlášeno ufonem, díky)
- A mnoho dalších...
Nahrávání dem v multiplayeru se do 0.5.2 ještě nedostalo, ačkoliv je již nadějně rozpracováno, snad v 0.6.
Chocolate Doom 1.6.0
- It is now possible to load .lmp files (and play back demos) with long filenames
- Specifying the -privateserver option implies -server
- Very short sound effects are not played, to better emulate the behavior of DMX in Vanilla Doom
- The IDMUS cheat doesn't work when emulating the v1.9 executable
- Weapon cycling from the shotgun to the chaingun in Doom 1 now works properly
- Cheat codes and menu hot keys now work when shift is held down or capslock turned on
- apod..
Dnes Odamex večer plný DM a Coop
V plánu jsou hry na serverech Liquid DooM v módech DM případně Coop (když bude dost lidí a chuť, může se zkusit i CTF).
Ačkoliv zabití deštivého večera je jednou z priorit, z výsledných logů z her se pokusíme dát dohromady program na počítání statistik, které by se mohly v budoucnu z her v Odamexu zobrazovat online. Takže kdokoliv se připojí na nich bude mít de facto nemalý podíl, jelikož bez statistik se nějaký program na jejich zpracování dělá špatně ;-)
Takže se určitě nezapomeňte stavit po šesté hodině na IRC, případně později tu a tam zkontrolovat Odamex servery, kde se paří a bez obav se zapojte.
Off Topic: doomeři tipují fotbal
Dnes z jiného soudku. Jak jistě víte, česká fotbalová reprezentace se chystá bojovat o evropský šampionát a její první soupeř v kvalifikaci je tým Litvy. Několik doomerů si tiplo jak zápas skončí, takže pokud vás to zajímá mrkněte se... Tipovat můžete do komentářů, třeba vás tam Gyross taky zařadí:)
Update 22.3.2011
Jarní část kvalifikace je tu, házejte tipy! :)
Odamex 0.5.2 na obzoru, 0.6 během příštích měsíců
Se všemi ostatními změnami včetně předělání scoreboardu pro čtyři a méně hráčů dle klasického Doomu se očekává nová verze Odamexu během následujících dní, týdnů. Následně by se mělo pracovat na verzi 0.6, která by měla vyjít za pár měsíců.
Pokud si chcete Odamex vyzkoušet, můžete na tzv. Odamex Nitro, které se pořádá v 11 hodin CST. Jak může takové sezení vypadat si prohlédněte například na tomto screenshotu.
Shrnuto podtrženo, Odamex žije. Hraje se, programuje se. Přesto se stále shání lídr programátor. Takže pokud máte zájem, nebo víte o někom, kdo by jej mohl mít, hlaste se na irc OFTC, kanál #odamex.
Chocolate Doom 1.5.0
Z větších změn stojí za zmínku
- změna barevné hloubky pro operační systém Windows Vista a novější, kde 8bitová barevná hloubka nefungovala korektně při běhu v okně
- multiplayer servery se nyní hlásí na master server
- servery se dají zobrazit parametrem -search nebo pomocí Doomseekeru
- při hraní v okně je nyní možné dynamicky měnit velikost okna myší
- klávesou F12 se v multiplayeru dá přepínat mezi pohledy hráčů
- je podporováno až 8 tlačítek na myši včetně kolečka
- atd..
Odamex 0.5.1
Jedná se sice jen o minoritní povýšení verze z 0.5.0 na 0.5.1, a ani oprav a změn není tolik. Jejich množství ovšem vynahrazuje důležitost oprav. Verze pro Windows by již neměla trpět žádnými neduhy jako rozhozené barvy nebo cukavá myš. Bylo opraveno CTF (minimálně tedy pokud není povolen parametr na serveru manualreturn - tedy klasické CTF je již plně funkční).
Byly přidány i nějaké základní funkce ze Zdoomu jako MAPINFO nebo ANIMDEF či základy pro ACS. Rozšířeno bylo i množství rozlišení a to s možností až po 2048 na 1536 pixelů.
Pro multiplayer je asi nejzásadnější opravou sekaný pohyb po schodech/výtazích, což sice hratelnost až tak neovlivňovalo, ale nepříjemné to bylo. Tento problém byl tedy redukován na minimum.
Již pár duelů jsem si s Jarinem a pár kolemjdoucími zahrál a nemám moc co vytknout. Nepozoroval jsem jediný bug v asi čtyřech duelech, což pokládám za úspěch. Odamex je vývojem tam, kde jej chtěla spousta lidí mít, bohužel před asi třemi roky. Jestli na uvadlé Doom scéně má ještě šanci se uchytit je otázka zcela jiná. Ale na nějaké případné LAN nebo PRE Session bych si dokázal Odamex představit jako hlavní port