Fune
KIDACEK
crx
Klofkac
sneakfast
Des_Arthes
Archiv novinek 2010
Nové rekordy v 30uv Doom 2
Tihle chlapci už dříve blikli na radaru s tysonem na map30 (archie skok přímo k díře a sejmutí Romera jen pistolkou), ale tohle je vážně pecka. Looper potrénoval vileho pacifistický skok v 07 na velmi spolehlivou úroveň, přidal rj ve čtrnáctce a s obětováním skoro celé megy zvládl i otevření dveří archvilem ve 27. V texťáku zmiňuje hodně přes 1000 pokusů, na které si vedl i statistiku úspěšnosti, takže to vypadá, že nám tu někdo potají hodně trénoval. C-N je samozřejmě pořád mrtvý, ale zdá se, že Doom to moc nerozházelo a jede dál.
Chocolate Doom online
Server se nachází ve Spojeném království a ping na něj je něco kolem 60. Pár kol jsem si v Chocolate Doomu střihnul a hrálo se to velmi dobře. Jako první mě napadlo (a to asi málokoho překvapí), že by Firestone nebo Cyberreality mohli nahodit taky nějaký server, ať si můžeme užít klasiku i "doma".
Zda to má smysl při upadající Doom scéně je otázka jiná, ale věřím, že možnost zahrát si kvalitně klasický Doom (a věřím že Chocolate Doom na dedikovaném serveru kvalitně poběží) přitáhne i některé hráče, které jsme už delší dobu neviděli.
Zkontaktoval jsem tedy jak Firestona tak Cyberrealityho a domluvil "podmínky". Chocolate Doom není primárně multiplayerový port takže nějaký spectator a "idlování" ve hře moc nepřichází v úvahu. Takže nejlepší způsob, jak si zahrát je se s někým domluvit, nejlépe na IRC třeba #doom.cz nebo na zdirc.
Momentálně běží na zkoušku jeden server (díky Firestone), kde se může Chocolate doom podrobit síťovému testu. Když tam běhám sám, tak toho moc nevykoukám, takže by to chtělo vyzkoušet alespoň ve dvou. Budu se tedy snažit být online na #doom.cz (nick vain_home) a kdyby měl někdo zájem si hru vyzkoušet, není problém, lépe řečeno, budu rád.
Pozn.: dnes vyšel i Odamex 0.5.1 (novinka bude později), takže i ten se může přijednom vyzkoušet - opravena myš a rozhozené barvy ve Win Vista/7 a údajně i CTF.DooM Open 2010 - info, hospa
Páteční hospoda 03.12.2010 | |
---|---|
KDE: | Miki Bar |
KDY: | 18:00 - 02:00 |
ADRESA: | Koubkova 1851/2, 120 00 Praha-Nové Město |
KUDY: | Metrem #C (I.P.Pavlova), odtud pěšky ulicí Legerova |
MAPA: | mapy.cz |
LAN sobota 04.12.2010 | |
KDE: | Herna e-SportsArena (web) |
KDY: | SO 10:00 - SO 23:59 |
ADRESA: | Koželužská 8 (1. patro) Praha 8 - Palmovka M |
KUDY: | Metrem #B (Palmovka), odtud pěšky ulicí Zenklova |
MAPA: | mapy.cz |
Kdo nepojede, ať dá vědět.
Vyšel Doomseeker 0.7 - podpora IRC a vzhled ala IDE
Jako vždy byly opraveny i bugy a vylepšeny stávající funkce.
DooM Open 2010 v prosinci!
Tak jedna čerstvá novinka: letos bude lanka! Nakonec se i přes různé problémy podařilo najít místo, kde rozjedem doomoidní orgie. Jedná o e-SportsArenu, kterou najdete na adrese Koželužská 8, Praha 8. V herně je 12 PC, což je poměrně málo, ale snad je dokážeme zaplnit. Termín jsme zvolili na 4. prosinec, takže letos žádný házení dělobuchů po čertech! Registrace a další podrobnosti hledejte na stránkách http://lan2010.idoom.cz. Během listopadu vás budeme informovat o dalších podrobnostech.
Doom lan 2010 v ohrožení
Druhým "problémem" je, že většina heren už jede přes visty nebo win7, se kterými se zdaemon příliš nekamarádí. Je sice možné odehrát lanku v něčem jiném, ale třeba CTF je většina z nás zvyklá hrát ve zdaemonu. Abych to shrnul: ještě bych lan 2010 nezatracoval, třeba se nakonec povede něco najít. Tak jako tak, vás o tom budeme na idoomu včas informovat. Stay Tuned!
Jak se hraje nový Odamex 0.5.0
Na úvod vyfiltrujeme čtenáře =) Odamex je multiplayerový port, založený na bázi klient/server, což znamená, že ke hře nemusíme skoro nic řešit, snad jen správnou verzi klienta, schopnou se na určitou verzi serveru připojit. To není žádná novinka, ostatně takto fungují i ostatní porty které známe. Proč by měl ale Odamex zaujmout? Všichni hrajeme ZDaemon nebo SkullTag z jednoho prostého důvodu, více, či méně nám připomínají starou oldschoolovou hru Doom. Porty se ovšem navzájem liší. Porovnejme třeba právě SkullTag a ZDaemon, spousta lidí ani nebere SkullTag jako Doom, různé módy, které mají pramálo společného s Doomem, 3D podlahy a podobně (což ovšem nebývá na škodu, dokud to jde vypnout). Porovnáte-li ovšem Odamex a ZDaemon, nabízí se říct, že ZDaemon vlastně Doom není také =) No ale samozřejmě půjdeme-li dále a porovnáme Odamex a Chocolate Doom, zjistíme, že Odamex také není Doom, no ale porovnáme-li Chocolate Doom s... asi chápete.
Odamex má ke klasickému Doomu nejblíže pokud jde o porty klient/server a proto by mohl zaujmou některé lidi. Pokud nevidíte rozdíl už mezi SkullTagem a ZDaemonem, nemusí Vás Odamex moc zajímat (ale vyzkoušení také nic nestojí). Druhou věcí, která stojí za zmínku je, že Odamex je stále ve vývoji, ačkoliv porovnáme-li jej s verzí, o které jsme tady na iDoomu psali před 3.5 roku, tak je to úplně jiný port, stále to však není tak vychytané jako SkullTag nebo ZDaemon, ale stav se zlepšuje, a to je důležité.
V aktuální verzi je opravdu nemilá jedna věc, která má ovšem za následek problém druhý. Je to již v minulé novince upozorňující na Odamex 0.5.0 problém s myší ve Windows. Chyba není ani tak na straně Odamexu jako knihoven (dll), které tyto vstupy obstarávají. Všechny, především 3D akční, hry využívající SDL ke svému běhu s tímto měly či mají problém. Řešení je ovšem na světě, člověk s přezdívkou entryway a programátor (pokud sem pochopil správně) PrBoomu+ problém dokázal opravit, cituji:
After I discovered why SDL mouse movement is so laggy in some situations (more correctly: I discovered how to fix, not why it happens) I recoded it in current way and most (all?) SDL-based ports have stolen that.
Je to začarovaná skříňka. Ale důležité je to opravit, i za cenu, že se nezjistí, proč k problému dochází, jelikož vstupy z periférií jsou přes SDL ovládány i v ostatních operačních systémech jako v Mac OS X nebo v Linuxovýh distribucích, kde je myš absolutně bez problémů. Problém se dá obejít kouzelným parametrem -directx, který Odamexu řekne, že výstupy nemá zpracovávat SDL a myš je v pořádku. S tímto ovšem přichází další problém, rozhozené barvy, krásně známé ze ZDaemonu na operačních systémech Windows Vista a Windows 7. Takže si člověk na Windows moc nevybere, buď špatnou myš nebo rozhozené barvy. Bugy pro myš i pro rozhozené barvy jsou nahlášeny pod čísly #564 respektive #624. Teoreticky by se to dočasně mělo dát vyřešit tak, že se Odamex spustí s parametrem -directx ovšem v okně, tedy ne ve full screen, alespoň to naznačil Hex při hlášení bugu, můžete vyzkoušet, já nemám Windows po ruce momentálně.
Pomineme-li tyto problémy, je Odamex, alespoň co se duelů a DM týče skvěle hratelný. Občas se samozřejmě nějaké problémy mohou naskytnout, jako nevystřelení z BFG, ovšem to jsou problémy důvěryhodně známe i ze ZDaemonu. Ufon se zmínil, že v Judasu se mu dvakrát zdálo, že nezafungoval autoaim a že broky letěly v úrovní hlavně namísto aby trefily protihráče, mě se to nestalo, nebo jsem to alespoň nepostřehl, takže se to snad nestává moc často.
Stejně dobře, ačkoliv ne dokonale, jsem se cítil v coopu. Zkoušel jsem klasický Doom2.wad a Dietest Extreme. U Dietestu byla nevýhoda, že Odamex si drží staré chování, tedy monstra mají "nekonečnou výšku" a když potřebujete z patra seskočit a jsou pod Vámi příšery, neseskočíte. Bohužel mapeři na tyto omezení klasického Doomu dnes moc nemyslí a spoléhají, že je wad hraný v portu, kde toto omezení buď již není, nebo je pomocí dmflags vypnuto. Pokud mě paměť neklame, Odamex toto vypnout neumožňuje a drží se chování z klasiky.
Osobně nevím co víc bych k hraní Odamexu mohl dodat, a proto doufám, že se do diskuse zapojí hráči, co Odamex zkoušeli, třeba i na Windows, jestli pomůže hrát v okně s parametrem -directx aniž by se rozhodily barvy a podobně. Já osobně Odamex doporučit můžu a máte-li třeba jen na malém diskovém oddílu Linux, můžete si jej vychutnat už de facto naplno v něm.
Pokud máte zájem si Odamex vyzkoušet a na serverech zrovna náhodou nikdo není ;-) můžete se stavit na irc #doom.cz kde si hry domlouváme a dá se říct, že posledních pár dní denně hrajeme. Jestli máte rádi klasiku, rozhodně stojí Odamex alespoň za vyzkoušení.Odamex 0.5.0
Jedná se o nutný update, pokud se chcete připojit na nové servery, stejně tak nemusí být kompatibilní staré konfigurační soubory, jelikož proběhly změny i v proměnných. Oficiální oznámení shrnuje verzi 0.5.0 jako první hlavní verzi po dvou letech (od 0.4.0), která přináší desítky oprav, nové funkce a hlavně spoustu optimalizací.
Nejvíce inovací se dočkala síťová hra a síťový kód, který mimo jiné pomůže v hraní velkých coop a ffa her. V teoretické rovině deathmatch server s dobrou konektivitou do internetu může zvládnout až stovku hráčů bez větších problémů, což zní hezky, užitečnost je asi menší, ale ukazuje to možnosti Odamexu.
Pro administrátory serverů jsou změněna proměnná nastavení, většina nastavení na straně serveru má předponu sv_ (existují vyjímky, seznam proměnných v Odawiki). Předělána podpora logování událostí jak na serveru tak na straně klienta a možnost nastavit uvítací zprávu pro hráče po připojení, jak známe z ostatních portů.
Změn se dočkal i Launcher. Zobrazuje nyní grafický indikátor pro odezvu, takže zelený pro ping nižší než... a podobně, hodnoty jdou pro jednotlivé indikátory v nastavení upravit. Přibylo i menší podokno, které zobrazuje detailní informace o označeném serveru.
Pokud jde o změny pod kapotou, tak byla dotáhnuta do konce podpora boom funkcí, z Chocolate Doomu přebrán kód pro "Endoom" obrazovku (nostalgie především pro pamětníky na doom2.exe). Podpora pro alt+f4 - klávesová zkratka zatím funguje bohužel stejně jako klávesa F10, což jsem už v bug trackeru vytknul a snad to změní, je to přepsání jednoho slova ve zdrojových kódech a to z menu_quit na quit, snad bude v budoucnu fungovat, "jak má", případně můžeme Odamex s touto funkcí forknout ;-)
Pro uživatele Windows a Windows Vista/7 ovšem existuje jeden, respektive dva problémy. Jedním z nich je myš, tento problém se vztahuje na Windows XP a novější, pokud vlastníte myš s vyšší dpi, což je dnes už skoro každá myš dražší než dvě stovky, je lepší pouštět Odamex s parametrem -directx, což přepne zpracování vstupů z myši z výchozího gdi na directx a myš bude fungovat tak, jak má (prostě nebude znát žádná deakcelerace a podobně), toto nastavíte v Launcheru přes File > Settings, a do políčka "Extra command line arguments" napište "-directx" bez uvozovek.
Druhým problémem, který se týká Windows Vista a Windows 7 je, že při ztlumení hudby ve hře může dojít ke ztlumení zvuků celkově. V Microsoftu změnili způsob ovládání hlasitosti nejen pro midi zvuky. Toto obejdete nejlépe tak, že budete spouštět Odamex s parametrem -nomusic. Odamex se spustí bez hudby, ale zvuky budou fungovat jak mají, to nastavíte stejně jako -directx, tedy přes File > Settings, a do políčka "Extra command line arguments" napište "-nosound" bez uvozovek. Tyto problémy by měly být v budoucnu samozřejmě opraveny elegantněji.
Změn je opravdu hodně a nejlepší asi bude si Odamex vyzkoušet na vlastní kůži. Servery od Cyberrealityho jsou více méně aktuální, ale nejsou dobře nastaveny (respawny předmětů v entryway a podobně), dám s Cyberem hlavy dohromady a během pár dní by mělo být vše v cajku, stejně tak se zkusím domluvit s Firestonem. Takže pokud vám není klasický doom cizí a chcete si vyzkoušet mu podobný port, určitě si nový Odamex stáhněte.
Zpravodajství z turnaje Doom2 map01 na ZDaemonu - #2
Atomi si poradil s Jarinem když vyhrál dva zápasy ze dvou. Výsledek ale napovídá, že to nebylo zadarmo a po hrách 40:50 a 45:50 se s turnajem loučí další český hráč, škoda, Jarin určitě pomýšlel na lepší umístění. Že to českým hráčům proti finům nejde po dewwovi, vainovi a Jarinovi ukázal i Spirit, když dostal celkem nečekaně náklep od wabeho. Výsledky 50:23 a 50:16 vypadají celkem hrozivě a určitě rozhodily dalšího protihráče, který bude muset proti wabemu nastoupit ;-)
V nejbližší době nás čekají ale dva zajímavé zápasy, určitě si nenechte ujít zápas turSKA vs. ocelot a následný zápas Titan proti vítězi prvně zmíněného zápasu. V LB by mohl být snad nejzajímavější zápas Gyrossman proti Mortalovi, který snad proběhne dřív, než dewovi dojde trpělivost.
Možná je na čase začít tipovat konečné pořadí, přece jen, jak jsem zmínil, ve hře je už jenom deset hráčů, hodně štěstí popřejme českým zástupcům a Sedlovi, nedokážu si představit finské ego, kdyby měli několik prvních míst.
Doom Builder 2.1.0
Po poměrně dlouhé době CodeImp vypustil novou verzi Doombuilderu ve verzi 2.1.0. Ta přínáší několik vylepšení jak v oblasti uživatelské rozhraní, tak editace samotné.
Mezi to nejzajímavější patří například nové dockable panely po levé a pravé straně, které nabízejí masové redo/undo operace a další pomůcky pro vaši editaci, kontrola limitací vzhledem k vybranému formátu mapy (například max. počet things pro doom2 formát atd.), performance (things už si neberou stále více a více paměti), vylepšená podpora decorate, textur a mnoho dalšího.
Stahujte zde.
Stronghold : On The Edge of Chaos
Před několika dny vyšla dlouhoočekávaná, skoro finální verze (rc1) projektu Stronghold, který měl od začátku, až do konce na starosti Tormentor. (autor spousta skvělých map a zároveň tvůrce bestiáře a stránek realm667) Nicméně nebyl jediný, kdo se na projektu podílel, ba naopak - seznam je tak dlouhý, že by si ho nezapamatoval ani superman. Inu posuďte sami. A o co jde?
Jak sami autoři píší, Stronghold míchá prvky rpg (nakupování předmětů za kredit atd. ve vlastní základně a komunikace s dalšími "postavami" ve hře), skulltag invasion módu (bitvy jsou dělané ve stylu vln monster útočících na hráče) a módu assault ze hry unreal tournament, kdy hráč musí chránit svou základnu. Navíc jsou tu i další nadstavby jako Core (musíte chránit jádro základny), Milestone (nesmíte nechat monstra překročit určité body, jinak bude zle) atd ... To všechno je zabalené do skvěle vypadajích map a grafiky.
Jediné mínus pro některé, by pak snad mohla být nutnost hraní v OpenGL módu, jelikož se v mapách hojně vyskytují 3D podlahy. To limituje výběr portů pod kterými stronghold můžete hrát na dva - GzDoom a Skulltag. (Mapy jsou spustitelné i v normálním zdoomu, ale 3D podlahy jsou neviditelné) A jak již určitě správně tušíte, stronghold má i podporu hraní ve více hráčích.
Oficiální stránky naleznete zde, kde můžete stronghold i stáhnout. Velmi podrobné info s popisem zbraní, itemů, či hracích módu pak najdete na této adrese.
UPDATE : Firestone nahodil testovací Oblacek skulltag server. Pro připojení budete potřebovat poslední beta verzi skulltagu.
PRE Session 2010
Minulý víkend se v Třešťi u Jihlavy konala už čtvrtá PRE Session, což jak už název napovídá je setkání členů doom klanu Predators. Letos se na akci sešlo hned 7 doomerů z PRE (Twister, hokis, vain, sneakfast, MethoD, RaideRr, ufon) + Draza a Zuljin. Setkání jehož hlavní náplní je, že náplň nemá, se opět vydařilo. Odehráno bylo několik zajímavých duelů v entry, zápasů v CTFku či TDM. Opět došlo i na fotbálek nebo posezení na pivku. Menší report z akce + fotky najdete na stránkách PRE.
Zpravodajství z turnaje Doom2 map01 na ZDaemonu - #1
Když už vše hladce probíhalo, přišel na jeviště Ocelot, který se chtěl dodatečně "prodrat" do již rozehraného turnaje, což vyvolalo opět pár neřízených střel z klávesnic některých hráčů. I zde však admin turnaje dew obstál velmi dobře a situaci šalamounsky vyřešil tak, že se Ocelot sice dodatečně zúčastnit mohl, ale musel si odehrát kvalifikaci s Nerem, který se nabídl, že Ocelotovi svůj post přenechá.
Konečně se zdálo, že turnaj bude klidný, až do včerejška, kdy byl na programu zápas Sedla s Mortalem a také poslední den, kdy mohl odehrát své kolo Graim, jelikož odjíždí na delší dobu pryč. Zápas mezi Mortalem a Sedlem sliboval zajímavou podívanou z více důvodů. Sedlo, jakožto velmi dobrý hráč Entryway proti Mortalovi, skvělého hráče, ale spíše New School map a nastavení, s čímž nemá Entryway moc společného a hlavně hráč s dost kontroverzním stylem hry. Zápas mohl dopadnou jen dvěma způsoby, drtivá výhra Sedla, nebo neskutečně vyrovnaný zápas.
Ti, co se na zápas dívali přímo ze hry jako diváci (a že bylo narváno) se nakonec dočkali toho druhého scénáře a abychom nechodili kolem horké kaše, vyhrál Mortalogy 50:47 v snad 26 minut dlouhém zápase (pro porovnání ve stejnou dobu jsem hrál já s Twistrem v zápase s 92 fragy za 11 minut). 26 minut na 97 fragů v Entryway a navíc v turnaji není nic neobvyklého, dvojnásob s hráčem jakým je Mortalogy, který má, řekněme, vlažnější styl hraní. V tomto zápase možná až moc.
Většina (alespoň z těch hráčů, co pamatují GameZone) si zažila v Entryway nějaký ten těžký zápas, vždyť to byla jedna z nejhranějších map a pár roků zpět měli čeští hráči de facto velmoc, pokud šlo o zdatné dueláře v Entryway, nikdy, opakuji nikdy jsem ale nezažil, že by šel někdo kempit na zahrádku s dvouhlavňovou brokovnicí či BFG, jak si to dovolil právě Mortalogy, což se mnoha lidem nelíbilo, včetně dewa, který Mortala okamžitě napomenul, že tohle trpět nebude, což opět vyvolalo rozporuplné pocity u mnoha hráčů.
V pravidlech je napsáno, cituji:
If someone is caught camping in the unreachable areas, deliberately delaying the match for unreasonable amounts of time, he will be disqualified after an admin decision. Keep it fair.
Rozhodnutí, zda hráč kempící s BFG na zahrádce jde postihnout tímto pravidlem nechám na Vás. Sedlo, jakožto gentlemanský hráč s dewovou námitkou nesouhlasil, že se tohle ve vypjatých zápasech prostě dělá, on asi zápas v turnaji mezi mnou a Sedlem před pár roky tak vypjatý nebyl, jelikož tohle nikdo neudělal, i když byl konečný výsledek 39:40, když se nad tím zamyslím, nikdy jsem nehrál tak "vypjatý" zápas jako byl ten včera mezi Sedlem a Mortalogym. Pokud ale Sedlo nic nenamítal (tedy jestli vůbec může, aniž by pošlapal svou čest - přece jen, Sedlo není Ocelot), tak to bylo asi v pořádku, tak či onak Sedlo je v LB nečekaně první z favoritů.
Dalším zajímavým momentem byl Graim s včerejším posledním termínem na odehrání svého zápasu s už tak nefér přihlášeným Ocelotem. Jak Graim včera pozdě večer na fóru shrnul, Ocelot se do turnaje přihlásil dramatickým výstupem, ve kterém na sebe nenechal jediný kontakt, pomocí kterého by se s ním mohli hráči domluvit na termínu odehrání, zároveň dost dobře věděl, že Graim musí svůj zápas odehrát nejpozději onoho dne. Ono vědět něco pro Ocelota nic neznamená, o termínu registrace do turnaje také věděl a vykašlal se na to, nyní to udělal podruhé, jelikož se s Graimem nijak nezkontaktoval, zda mu to opět projde... to musí opět rozhodnout chudák dew, štěstí v tomto turnaji nepotřebují hráči, ale admin, hodně štěstí a pevné nervy v řízení tohoto turnaje dewe!Doomseeker 0.6 na světě, verze 0.7 plná novinek
Již dva týdny po vydání verze 0.6 se vývojáři vrhli na další vetší i menší změny. Aktuálně (tedy verze ze zdrojových kódů) jsou k obou tlačítkům pro obnovení všech serverů a stažení jejich seznamu z masterů přidány obrázky, stejně jsou obrázky vizuálně odlišeny položky v nastavení, přibyla i možnost ručně aktualizovat IP2C databázi (národní vlaječky u serverů/hráčů) a hlavně je rozpracována podpora IRC.
Je velmi nepravděpodobné, že by se dalo z Doomseekeru dostat v budoucnu na IRC ZDaemonu, ale na IRC Odamexu, SkullTagu či #doom.cz se určitě dostanete
Zones of Fear - Český megawad ve vývoji
Kdo sleduje naše fórum, tak ví, kdo ho nesleduje, tak se dozví. Už se tam totiž nějaký čas objevuje aktivita (což zní samo o sobě hezky, když se vezme momentální stav doom scény :-)) související s tvorbou map. Vše začal enkeli33, který přišel s myšlenkou o vytvoření plnohodnotného megawadu o 32 mapách na kterém se budou podílet pouze čeští doomeři. Šlo by tak o další z mála, ryze českých projektů. (mezi další patří například Kamasutra, či BTH od bratra Doomermana :-))
Autoři (enkeli33, Klofkac, Jaeden, Damned, a Des_Arthes) zatím mají hotových přesně 13 map za cca. 3 měsíce, což je uctihodná rychlost. Všechny hotové mapy jsou již teď ke stažení na oficiálním fóru projektu. Můžete buď stáhnout 9 spojených map v celku (první post), či hledat na jednotlivých stránkách fóra.
Osobně se mi mapy zatím líbí, přičemž se mi zdá, že kvalita map má stoupající tendenci, takže se můžeme jen nedočkavě těšit na map30. :-)
A pokud byste chtěli i vy přispět nějakou svou mapou, tak není nic lehčího, než zanechat příspěvek na fóru a jsem si jist, že enkeli se vás ujme. My ostatní zatím budem čekat na finální release.
Entryway turnaj doomgodů
Jak už vain naznačil v jedné z posledních novinek - chystá se, respektive už probíhá entryway turnaj ve Zdaemonu. Nastavení se nakonec vrátilo do klasické (nepředělané map 01), což jistě ocenila většina registrovaných hráčů. Co bych však rád zdůraznil, je fakt, že tento turnaj bude patrně nejkvalitněji obsazenou akcí v entryway, který se kdy hrál. Mezi registrované hráče totiž patří mmj. Sedlo, Titan, turSKA, vain a v neposlední řadě i ocelot, jehož styl registrace však u několika jedinců v redakci (včetně mě) budí rozpaky. Každopádně to nic nemění na tom, že se můžeme těšit na zajímavé duely. Doporučuji sledovat pavouka turnaje.
Nová verze Skulltagu je venku!
Dne 11.7.2010 byla vypuštěna do světa nová verze portu Skulltag. Jde o dlouho očekávanou verzi 98c, která přináší cca. 80 oprav, úprav, či vylepšeních.
Mezi ty nejvýraznější určitě patří nativní podpora operačního systému Mac OS/X (intel-based), čímž vývojáři reagují na nedávné zprovoznění portu zdaemon pod tímto operačním systémem. Pro vývojáře nejrůznějších modifikací (jako je například All Out War), pak byla přidána sada server příkazů, které analyzují datový tok a jsou schopny určit, které např. herní třídy módu nejvíc tok zatěžují. Tímto by mělo být umožněno optimalizovat různé módy, tak, aby tolik nezatěžovali server a nezpůsobovali lagy.
Celý changelog si můžete prohlédnout zde, novou verzi pak stáhnete na oficiálních stránkách. U vybraných linuxových distribucí pak stačí použít Update Manager, který vše zařídí za vás. ;-)
"Entryway" turnaj na ZDaemonu
Registrace poběží do 16.7., takže pokud jste se ještě neregistrovali, a o turnaj máte zájem, máte pár dní na to ještě napravit situaci.
Celkem kontroverzní na turnaji ovšem je jeho nastavení, a že se nejedná až tak o Old School Entryway. Přesněji se jedná o death limit 20 sekund a cituji "we added an acid pool behind the ledge spawn, plus we made the garden water corrosive", pokud tedy registraci zvažujete, berte tohle na vědomí.
Skulltag community news
Jdeme na to.
Před třemi dny byl do světa vypuštěn nový Ivansion map pack nazvaný Bomber Invasion. Tento balíček map má na starosti Maelstorm, který se podílí například i na Heretic projektu Heretic Element Storm. Bomber Invasion je momentálně ve verzi 1.0 a obsahuje 3 mapy. Nejedná se ovšem o klasické Invasion mapy, nýbrž o mapy, které se nesou v jednom a tom samém tématu - Ve vlnách na vás útočí sebevražební zombie mariňáci, kteří, když vás doběhnou, tak vybuchnou a tím vám seberou zdraví. Jestli vás to bude bavit 3x10 vln je jen a jen na vás. ;-) Co se týče map, tak ty jsou designově zvládnuté bravurně, žel autor je fanouškem OpenGL skulltagu, takže pokud používáte software rendering, tak díky mlze v mapách uvidíte velké nic. Stahujte na oficiálním fóru. (Můžete si zahrát na Oblacek Adjustable serveru, který jsem nastavil)
Dalším staro-novým releasem z poslední doby je oprava svého času velmi oblíbeného deathmatch balíčku Jurassic Rift. Ten bohužel v posledních verzích Skulltagu nefungoval. Teď už je vše v pořádku a hráči co mají rádi mapy v uplně novém prostředí mohou opět řehtat blahem. Jurassic Rift přínáší nové zbraně, mapy, HUD a celkově spíše feeling Heretica, než Dooma. Rozhodně doporučuji vyzkoušet.
Doom Fortress je projekt na kterém se v těchto dnech velmi aktivně dře a potí krev. Jedná se o konverzi slavného módu z hry Half-Life, Team Fortress. Proti sobě stojí dva týmy, které spolu bojují buď o nadvládu v určitém sektoru, či klasické CTF, přičemž každý tým má možnost si zvolit z několika různých tříd mariňáků, jako je třeba Scout, Pyro, Demoman a další. Momentálně je ke stažení public Alpha verze a nepovinný, dodatečný skin pack
Na závěr dnešního "sestřihu" bych rád upozornil ještě na jeden hodně sranda projekt nazvaný Dodgeball, aneb hezky po česku, Vybíjená. Osobně doporučuji hrát po příchodu z hospody ve stavu společensky unaveném. :-)
Doom Fortress
Odamex na tenkém ledě
Zmiňuje dobrý stav enginu v aktuální podobě (a má de facto pravdu), ovšem ne na tolik, jak očekává komunita, která se kolem Odamexu již vytvořila. Nejpalčivějším problémem je momentálně dotlačení Odamexu do verze 0.5, pro vydání je nutno uzavřít zhruba 18 bugů. Případné patche by bylo nejlepší směřovat asi zde.
Požadavky na případného lídra vývojového týmu nejsou nikterak strašné (v porovnání s těmi, co má id Software ;-)). Solidní znalost jazyka C++ a zkušenost se síťovým kódem, výhodou je samozřejmě znalost Doom enginu.
Pokud si myslíte, že můžete, byť i malou měrou, pomoct ve vývoji Odamexu, kontaktujte Ralphise na email nebo přes oficiální fórum Odamexu. Více se můžete dočíst v oficiálním vyjádření.
All Out War 2: Omega Project
Na serveru Doom5.cz jsem sepsal článek o jednom z momentálně nejhranějších módů - All Out War 2: Omega Project. Článek by měl poskytnout základní how-to orientaci v tomto módu, jelikož na první (druhý a třetí) pohled se tento válečný mód může jevit dost zmateně.
Mód AoW je ke stažení zde a hrát ho můžete rovnou na dvou evropských Skulltag serverech. (Francouzský SuperGod server a český Oblacek, kde je AoW často nastaveno na Adjustable serveru)
ZDaemon ve vývoji pro Mac OS X
Ovšem po vydání Mac OS verze opět ožila. Problémem vyjma kompilace a rozchození samotného ZDaemon klienta byl určitě i ZDaemon Launcher, který je "těžce" závislý na Win API. Lyfe tedy naprogramoval vlastního klienta, pracovně (možná i konečně) pojmenovaného ZDaemon Query. Launcher je sice funkčně velice omezen, ale to nejdůležitější, načtení serverů a připojení do hry, zvládá.
V jakém stádiu vývoj je, jak pokračuje a problémy o kterých se ví se dočtete ve výše odkazovaném topicu na ZDaemon fóru, a kdo ví, časem se možná dočkají i Linuxáci, kteří Launcher v podobě Doomseekeru k dispozici de facto již mají (ve vývoji je i podpora ZDaemonu v Doomseekeru - již funguje, pokud si skompilujete aktuální SVN verzi).
Skulltag je nejhranější doom port
Po sepsání posledního článku jsem se několikrát vydal na servery Zdaemonu abych se provětral po starých známých mapách. Zarazilo mě, že poměrně hodně hráčů se vyskytuje na serverech pro Skulltag. A protože už několik let používám slovní spojení ZDaemon - nejhranější doom port, bylo by dobré si toto tvrzení ověřit.
A tak jsem rozjel malý výzkum. Během minulého týden (konkrétně od soboty 5.6. do pátku 11.6.) jsem měřil kolik hráčů hraje na doom serverech viditelných přes IDE. Měření probíhalo každých 15 minut, abych měl 4 údaje za 1 hodinu. Prakticky od začátku bylo jasné, že ZDaemon už nejhranějším doom portem není - Skulltag měl většinou o 20 aktivních hráčů víc. Zaznamenával jsem údaje i pro Odamex, ale nemá smysl je moc komentovat:). A tady jsou výsledky:
- Průměrný počet aktivních hráčů ve Skulltagu = 58
- Průměrný počet aktivních hráčů ve ZDaemonu= 37
- Průměrný počet aktivních hráčů v Odamexu = 0
Další info najdete v grafech a přikládám i soubor v excelu (download), kde jsou všechny zaznamenané údaje a grafy.
Použité programy: IDE, IcyScreen, Excel
Kde se stala chyba aneb proč je doom v krizi?
Nikdo o tom nikdy nepsal, přesto to všichni ví. Už nějaký ten pátek trvá stav, který jinak než krizí nazvat nelze. Zajímalo mě kdy a hlavně proč začala česká doom scéna uvadat, klany rozpadat a hráči odcházet. Článek, který k dnešnímu chmurnému počasí padne jak prdel na hrnec…
První věcí, kterou jsem chtěl určit bylo období, kdy se český doom dostal do potíží. Pátral jsem ve starých newskách, v paměti a hledal informace z roku 2008 a 2007. Pak sem zapátral dále do roku 2006, i když hledat průsery v roce, kdy český doom zažíval nejlepší časy se mi moc nezdálo. Nakonec ale musím konstatovat a zkusím to i dokázat, že jednou z klíčových událostí pro český doom byl zánik GameZone, tak jak jsme ji znali do 1.2.2006 (článek).
Toto je komentář sneaka starý více než 4 roky a myslím, že více než trefný...:
#1 01.02.06 15:16:48 sneakfast
humus, at si rika kdo chce co chce tak tohle muze bejt pro budoucnost cesky doom sceny velka rana, prece jenom na gz byl doom na ocich spouste lidi.. snad to dobre dopadne a gz se zase rozjede
Do té doby byl totiž doom „vidět“ na hlavní a přehledné stránce portálu gamezone.cz s více než 70 000 návštěvníku denně. Přehledné je důležité slovo, srovnejte např. následující 2 obrázky: (na prvním je původní gamezone na druhém dnešní gamepark).
Tak vysoká návštěvnost sebou totiž přinášela několik výhod včetně té nejdůležitější – herní aktivity. Každý večer se totiž na GZ prohánělo po mapách několik hráčů a prakticky nikdy se nestalo, že by místnost dooma zela prázdnotou. Druhým nesporným kladem dooma (na GZ) byl fakt, že dokázal přilákat i nové tváře z jiných her, což souviselo hlavně s vysokou návštěvností GZ (kolik je např. 0,1% ze 70 000?). Další výhodou byly celkem dobré statistiky na původní GZ, které dodávaly hráčům motivaci k dalšímu hraní (mě osobně stál zánik GZ patrně sud plzně, že Drtiči…:). GameZone navíc přivedla k doomu lidi, kteří český doom táhnou již několik let. Zkuste se například většiny doomerů zeptat, kde začínali hrát…
Ale zpět k tématu. Zánik původní GZ jsme však v roce 2006 příliš nepocítili. Fungovalo totiž několik úspěšných doom projektů: servery Obláček a Liquid , doom reprezentace, CTF liga nebo exhibice pořádáné idoom týmem. Třešničkou na dortu bylo vyhlašování doomera roku 2006 - Czech Doom Awards 2006 . Navíc se každý rok konaly 2 lanky a to až do roku 2007. Jenže jak pomalu tyto projekty dobíhaly a dobíhájí, nové už nejsou. Samostatnou kapitolou by mohly být servery obláček, ale to třeba jindy. Teď bych rád přešel k dalšímu bodu na programu a tím je vliv CTF na scénu.
CTF spojované především se ZDaemonem mělo výrazný vliv na aktivitu scény (a to nejen české). Nevím přesně od kdy CTF ve Zdaemonu funguje, ale já osobně hrál první turnaj na přelomu let 2004/2005. Hlavně díky CTF začal takový humbuk kolem dooma - vznikaly klany, které teď konečně měly nějaký smysl. Několik turnajů, které pořádal ZDaemon tým již dnes řadím mezi legendární. V pozdější době se dokonce tvořila reprezentace, která sehrála několik zápasů. Bohužel hratelnost CTF se co rok snižovala (důraz kladený na obranu, stejné mapy…) a začalo ubývat hráčů. S tím je spojena i krize na poli klanů. Když pominu aktuální re-enter klanu BK jsou ostatní klany neaktivní – tudíž mrtvé.
Bídná aktivita má další společný jmenovatel – věk. Průměrný věk doomerů se dnes pohybuje na hranici 25 let, což je doba, kdy už na hraní nezbývá tolik času. Však to všichni znají: žroutem času číslo jedna je práce, rodina a pivo. Nemá smysl tyhle důvody moc rozpitvávat, tak to prostě je.
Scéně nepomáhá ani aktivita webů či spíše neaktivita webů, jenže celá situace připomíná začarovaný kruh protože:
1. O čem chcete psát, když se nic neděje
2. I když se něco děje, redaktoři to neví
3. Redaktoři nic neví, protože scénu nesledují
4. Redaktoři jsou staří, mají rodinu a moc chlastají:)
Doom scéna zestárla a noví hráči nepřicházejí a to mě vede k poslední větě tohoto článku, přežije česká doom scéná rok 2010?
A rovnou si i odpovím: ano přežije, ale už to bude jen horší…
Finále Idoom Speed Trophy tuto něděli!
Idoom Speed Trophy vrcholí. V neděli 18. dubna bude ve 20:00 vyhlášen poslední singl contest právě probíhající třetí sezony. Pořadí ve Flash contestu se může změnit jen minimálně, protože jak první (hokis - 37b), tak druhé místo (Twister - 25b) je již jasné. Ve Weekly contestu je situace zajímavější a především o třetí místo bude ještě velký boj. (hokis - 28b, Twister - 23b, psichotik - 21b, xepop - 20b, Kimo Xvirus 18b, Donce - 15b).
Tentokrát už mám wad připraven a rozhodně tvrdím, že bude patřit k těm nejlepším, které jsme v contestu měli. Dovoluji si tímto pozvat i ostatní hráče, kteří třeba singlu neholdují jako pravidelní účastníci Idoom Speed Trophy. Máte totiž poslední možnost se zúčastnit. Další sezona (pokud nějaká bude) se totiž uskuteční až na podzim roku 2010. Sraz v neděli na IRC #doom.cz (návod jak se připojit).
Pravidla, pořadí, dema i archiv z předchozích sezon najdete na stránkách contest.idoom.cz.
Kde je... Draza?
Vychází ZDaemon 1.09 *april*
Po několika letech vývoje dnes konečně spatřil světlo světa ZDaemon 1.09. Bohužel přichází v době, kdy je česká doom scéna značně v rozkladu. Ale pojďme se věnovat nové verzi nejoblíbenějšího portu hry Doom. Jak řekl sám Raider (mentální tvůrce hry) na zdaemon foru:
"Vývoj pokračoval stabilně několik let a jsem rád, že celý zdaemon tým šlapal jako hodinky. Samozřejmě nebylo lehké to celé uhlídat, ale jsem vždy připraven pomoci jak týmu, který ZDaemon tvoří, tak i samotným hráčům, kteří nám celé ty roky drželi palce. Dnes jste se konečně dočkali!"
Oficiální changelog zatím není k dispozici, ale mezi hlavní změny patří zprovoznění detailních webových statistik, do kterých bude konečně započítáno CTF. GJ Raider
První veřejná verze Speed of Doom
Včera byla pro veřejné testování zpřístupněna první verze nového singleplayerového megawadu Speed of Doom. Finální verze je plánována na konec března, avšak až na drobné úpravy je vše prakticky hotovo. Autory jsou dosud poměrně neznámí mappeři Joshy a darkwave0000, kterým se povedlo dokonalé překvapení, protože stvořili 33 map v kvalitě od dobrých po famózní. Všechny jsou značně tuhé, stylem připomínající místy jednu z Plutonií, místy Scythe 2, občas i Hell Revealed.
Hodně snahy šlo i do umožnění speedrunningu, takže se dají brzo očekávat první dema. Wad je v Boom formátu, takže ke spuštění potřebuje nějaký limit removing port (žádná klasika nebo čokoláda). V novějších prboomech to odpovídá complevelu 9.
Největší slabina současné verze je nedostatek nábojů a zdraví pro coop, hlavně při 4 a více hráčích na UV, takže pro případnou coop hru raději nastavte dvojnásobek munice. Single player je už ale akurátně vybalancovaný. Rozhodně jde o adepta na cenu Cacowards za letošní rok, takže nemůžu než doporučit.
Aktuální verze je k dispozici třeba zde:
CZECH-N - Zpravodajství #2
Rád bych ještě jednou připomenul, že stále funguje provázanost kontestů s czech-n a že v tabulkách je pořád mnoho místa. Neváhejte a poďte se zapojit do bojů o singl trůn:)
Problémy Obláčku
Zdravíme všechny příznivce Obláčku a zároveň se omlouváme za výpadky, které server postihují během těchto dnů. Na vině je odcházející hardware. Jakmile se situaci podaří vyřešit, tak vás o tom budeme informovat v komentářích pod tímto příspěvkem. Děkujeme za přízeň :)
Bonusweb o historii id Software *update
Na bonuswebu vyšel zajímavý článek o historii id Software, ve kterém se mimojiné můžete dočíst jak vlastně id vznikli. Bohužel o doomu jako takovém se toho moc nového nedozvíme. Nicméně doporučuji a rozhodně si počkejte na přístí týden, kdy přijde autor s pokračováním, ve kterém se patrně dozvíme něco o hře Quake...
Dnes vyšla druhá část článku o historii id Software, ve kterém se autor věnuje vývoji her Quake, Dooma 3 a Rage.
Idoom turnaj v Entryway *update
Od nového roku funguje na Idoomu nová sekce turnaje (news z 1. ledna). Do prvního turnaje v entryway se prozatím přihlásilo pouze 6 lidí - to je dost bídný číslo, tudíž nechám běžet registraci ještě přes víkend a budu doufat, že se ještě nějaký odvážlivec přihlásí. Připomínám, že registrovat se můžete v tomto idoom foru. Pokud nás bude takto málo, můžeme zahrát systémem každý s každým do tabulky...
Registrace byla ukončena, systém je jednoduchý, hraje každý s každým do tabulky, hraje se do 50 fragů, time limit 0. Nejlepší 4 postoupí do pavouka, kde se utkají o celkově vítězství. Hrát můžete například na gameparku v pokoji DM/TDM nové mapy.
Galaxia – The Ultimate Czech WAD
Na Leebigh´s Doom Blogu se objevil velmi zajímavý článek o jednom z prvních wadů vytvořeným českým mapperem. Jedná se o wad s názvem GALAXIA (download), který byl na Doomworldu při 10. výročí vydání dooma vyhlášen jako 4. nejlepší pwad roku 1994 (link). Leebigh napsal velmi pěknou recenzi, kterou byste si neměli nechat ujít...
Malá ukázka:
Z hlediska grafiky jsou zahrnuty nové textury, některé upomínající na naše společné Československo. Nepřátelé zůstávají původní. Pěkně je zpracována stanice metra – myslím že Galaxia je jediný, nebo aspoň první WAD, kde si můžeme zastřílet v pražském podzemním transportním systému. Když jsem level hrál před lety poprvé, zíral jsem s otevřenými ústy.
CZECH-N - Zpravodajství
Nedávno proběhl v pořadí už šestý update (zhruba tedy bylo nahráno okolo 300 dem).
Doporučuji prohlédnout kategorie, najdete zde i některé z nejrychlejších dem na světě.
Další novinkou je spojení idoom contestů z Czech-N. Možností pro české hráče je tedy sbírat body i touto formou.
Více se dozvíte na stránkách Czech-N
Čistka BugTrackeru Odamex
Úkol pro hráče/komunitu je jednoduchý, z kompilace otevřených bugů se pokusit bugy reprodukovat, respektive zjistit, za jakých okolností a jakým postupem těchto bugů docílit, jen tak se dají opravit.
Vyberete si nějaký bug, který chcete aby byl opraven (pokud není ještě nahlášen v BugZille jej nahlašte) a zkoušíte si jej zreprodukovat. Své poznatky, pokud není bug stále opraven poté můžete napsat do příslušného tématu na fóru nebo přímo do komentářů k onomu bugu.
Důležitou informací je i to, že se Vám bug nepovedlo zreprodukovat, verze Vašeho operačního systému a verze Odamexu (vyýpis příkazu "version" v konzoli je to nejlepší, co můžete ohledně verze Odamexu vývojářům říct).
Ačkoliv není cílem této iniciativy hlásit nové bugy, určitě pokud na nějaký, stále nenahlášený, narazíte, jej nahlaste. Šedě označenými bugy se nemusíte zabývat, to jsou většinou návrhy na nové funkce či lepší implementace již hotových funkcí. Jakákoliv pomoc v této akci je vítána.
Carmack v dokumentu Space tourists
I já přidám menší offtopic a navážu tím na kelvinovu newsku z doom5.cz. John Carmack se objevil v dokumentu BBC nazvaném Space tourists, který běžel na stanici Z1 pod názvem Vesmírní turisté. Carmack (bůh Doomu) v tomto filmu několik minut mluví o své vášni týkající se raket a vesmíru. Podařilo se mi objevit tento dokument i s českým dabingem:) - link.
Doom night #7
První Doom night v roce 2010 je tu. Tentokrát se vracíme zpět do Zdaemonu a to konkrétně k modu CTF. Hrát se bude ve 3 týmech, takže by to chtělo minimálně 6 hráčů (ideálně 9, maximálně 12). Kdo má zájem nechť přijde na IRC #doom.cz (návod na připojení) tak 15 minut před začátkem akce, ať se snáz dohodnem na rozdělení týmů. Doomu zdar
- Port: Zdaemon
- Mod: CTF (3 týmy)
- Players: dvojice / trojice - v závislosti na počtu účastníků
- WADs: 3wayctf-b4, FaceVox2
- Skill: 5
- Mapy: 1 - až kam se dostanem
- DMFLAGS: 279716
- Kdy: Neděle 17.01.2010
- Čas: 21:00
- Kde: [Liquid DooM] - Doom Night #7 (3wayctf-b4)
- Heslo na server: dn7
Idoom mapping contest #1 - Hotovo
Tedy ne uplně. Nicméně byly úspěšně poslány všechny mapy ve stanoveném termínu a musím říct, že učast předčila mé (a asi nejen to) očekávání.
Celkově máme tedy 7 map od autorů Damned, Pipicz, Klofkac, Des_Arthes, Jaeden, Enkeli33 a mojí maličkosti. A můžu prozradit, že všechny se velmi povedly, takže určitě je na co se těšit, i když podpora plánované coop asi tak slavná bohužel nebude. (na pilování coop prostě nezbyl čas)
Finální verzi celého souboru map můžete čekat cca. za týden, kdy by měly být všechny mapy řádně otestované a optimalizované. Pokud vás zajímají podrobnější informace ohledně tohoto projektu, tak sledujte oficiální forum.
Doomnight jednou za 14 dní
Titulek je výstižný a snad by ani nebylo potřeba psát víc, ale přesto... Doomnight se od nového roku bude konat pouze 1x za 14 dní a bude se tedy střídat z contesty. Proč? Těchto akcí se účastní minimum lidí, navíc povětšinou lidí z idoom týmu. Na to kolik je s tím práce je výsledek přímo bídný. Naplánujeme ještě několik DN a někdy na jaře se rozhodneme zda má smysl v nich pokračovat či ne. Doomnight číslo #7 se uskuteční 17. ledna 2010.
Idoom mapping contest #1 - Quake World in One Week
A máme to tady. První oficiální mapping contest může pomalu začít... ale postupně.
Hned na začátek bych chtěl říci, že se contest bude od původní idei maličko (vlastně celkem dost) lišit.
Důvodů je hned několik, ale ten největší bude asi to, že je nás poměrně málo a dost lidí nemá
s tvořením map zas takové zkušenosti. Proto jsem se rozhodl, že čas, kdy budete moci vytvořit mapu(y)
nebude omezen na 24 hodin, ale na týden. Dá nám to více prostoru vytvořit něco aspoň trochu kvalitního
a doufejme i větší počet map. Další důvod je ten, že pokud by někdo chtěl přispět a s mapováním
nemá prakticky žádné zkušenosti, tak by během 24 hodin asi těžko něco stihl. Takhle bude mít aspoň
šanci něčím přispět. Tolik tedy k tomuto rozhodnutí a pojďme se vrhnout na samotný contest a zadání.
Jen dvě slova - Quake World. V tomto duchu by se měly nést vaše mapy a jak už název napovídá
jedná se o vytvoření mapy s "quake feelingem", ale hratelností dooma. Zadání je po všech možných i nemožných úvahách takto prosté z toho důvodu, že toto
je spíše takový testovací contest, kdy bychom si měli vyzkoušet jestli to bude fungovat do budoucna,
či ne a proto je zbytečné to nějak přehnaně kombinovat. V zásadě by vám tedy mělo stačit dobře použít
textury z resource wadu. Toť tedy hlavní téma. Podrobné zadání najdete níže :
- Start : 03.01.10, 0:00
- Konec : 11.01.10, 0:00
- Bugfixing : 11.01.10, 0:05 do 17.01.10, 0:00
- Iwad : Doom2
- Téma : Quake style
- Kompatibilita : Boom engine
- Porty : S podporou boom enginu a výše
- Typ : Single / Cooperative
- Skill nastavení : 4, Coop (klidně můžete udělat podporu i ostatních skillu, ale není potřeba)
- Počet map : Unlimited (jedna osoba může poslat jeden a více map)
- Resource : Download
- Obsah :
Nová monstra - Pouze změna grafiky a zvuků (vlastnosti tedy zůstávají stejné) pro Sergant, Hell Knight, Baron Of Hell, Pain Elemental, Lost Soul a Imp.
Nové zbraně - Opět pouze změna grafiky a zvuků pro Shotgun.
Colormap - Z Greenwar 2.
Nová grafika - Ve stylu Quake. (jen jedno nové nebe pro epizodu 1, pokud uděláme víc, než jednu epizodu, přidám další :-)) - Další info : Chci vás poprosit abyste v žádném případě nespojovali resource wad spolu s vaší mapou, ale pouze ho opravdu používejte jen jako resource. (při testování pak tedy budete pouštět dva wady - vaší mapu a resource wad) Map name nastavete na MAP01. Určení pořadí map bude vykonáno po skončení. Zároveň bych si také rád vyhradil právo na zásah do vašich map pro učely bug fixingu a ostatních malých uprav. Dále bych chtěl upozornit a poprosit vás, abyste vaše hotové mapy nezveřejňovali nikde jinde, než zde na idoom fóru. (z důvodu používání cizích resource grafiky atd. - Budu potřebovat nejdříve vytvořit txt) S tím souvisí i to kam mapy posílat - Pro tento učel by mělo sloužit oficiální idoom forum. Veškeré chyby v resource wadu hlašte také tam.
No a to by snad mělo být pro teď vše. Veškeré problémy, připomínky, nadávky směřujte do již zmíňeného fóra.Levelům Zdar.
Turnaje na Idoomu
Harmonogram turnaje:
- 01.01.2010 - 22.01.2010 - Registrace
- 23.01.2010 - 23.03.2010 - Play-off
- 24.03.2010 - 31.03.2010 - Vyhlášení vítězů